�
La aproximativ 30 de mile sud de
Madurai, exist� un sat Tirucculi dup� numele unui str�vechi templu al
lui Siva, despre care au c�ntat doi dintre cei mai mari
sfin�i tamili, Sanduramurti �i Manikkavacakar. �n acest loc
sacru, au tr�it la sf�r�itul secolului nou�sprezece, un
avocat f�r� atestat, Sundaram Aiyar �mpreuna cu so�ia sa
Alagammal. Pietatea, devo�iunea �i caritatea, defineau acest cuplu
deosebit. Sundaram Aiyar era generos peste m�sur�. Alagammal era o
so�ie hindus� ideal�. Ea l-a n�scut pe Venkataraman �n 30
Decembrie 1879, cel ce mai t�rziu avea sa-i fie cunoscut
lumii sub numele de Ramana Maharshi. A fost o zi norocoas� pentru
hindu�i, ziua de Ardradarsanam. �n
fiecare an, �n aceast� zi, imaginea lui Siva
Dans�nd, - Nataraja, este scoas� afar� din templu
�ntr-o procesiune ordonat�, pentru celebrarea gra�iei divine
a St�p�nului, ce L-a f�cut s� apar� �naintea unor
sfin�i cum ar fi Gautama, Patanjali, Vyaghrapada �i Manikkavacaka.
�n anul 1879 �n ziua de Ardra, imaginea lui
Nataraja din templul de la Tirucculi a fost scoas� cu tot fastul
ceremonios �i chiar �n momentul �n care se
preg�teau s-o reintroduc� �n templu, s-a n�scut Venkataraman.
Nu s-a remarcat nimic distinctiv �n primii ani de tinere�e ai
lui Venkataraman. El a crescut asemenea unui b�iat de nivel mediu. A
fost trimis pentru �coala elementar� �n Tirucculi, iar apoi
pentru �coala general� �n Dindigul. C�nd a
�mplinit doisprezece ani, tat�l lui a murit. Acest fapt a
impus plecarea la Madurai �mpreun� cu familia, pentru a tr�i
la unchiul Subbaiyar din partea tat�lui. Acolo a fost trimis la Scott's
Middle School, iar apoi la Liceul Misiunii Americane. Era un elev
indiferent, nici pe departe preocupat de studii. �ns� era un
t�n�r s�n�tos �i puternic. Colegii lui de �coal� �i al�i
prieteni se temeau de puterea lui. Oric�nd, dac� vreunul
dintre ei avea vreo pl�ngere �mpotriva lui, n-ar fi
�ndr�znit s�-l �nfrunte, �n afara
perioadei c�nd era adormit. Se spune c� era destul de
neobi�nuit: nu �tia nimic din ce i se �nt�mpla
�n timpul somnului. Era scos uneori afar� �i chiar b�tut f�r�
ca m�car s� se trezeasc�. �n mod aparent a fost un accident
c� Venkataraman a auzit de Arunachala la v�rsta de
�aisprezece ani. �ntr-o zi, o rud� mai �n
v�rst� a fost invitat� de familie �n Madurai.
B�iatul l-a �ntrebat de unde vine. Ruda i-a r�spuns:
�De la Arunachala�. Acest
nume, �Arunachala�, a ac�ionat ca o vraj� magic�
asupra lui Venkataraman, care cu evident� exaltare i-a pus urm�toarea
�ntrebare b�tr�nului domn: �Ce?
De la Arunachala? Unde-i asta?�. I s-a r�spuns ca
Tiruvannamalai este tot una cu Arunachala.
Cur�nd dup� incidentul
ce i-a atras lui Venkataraman aten�ia spre Arunachala, a existat o alt�
�nt�mplare, care de asemenea a contribuit la
�ntoarcerea min�ii b�iatului c�tre valorile mai
ad�nci ale spiritualit��ii. S-a �nt�mplat
s� pun� m�na pe o copie din Periyapuranam a
lui Sekkilar, ce relata despre vie�ile sfin�ilor Saiva. A citit cartea
�i a fost vr�jit de ea. Aceasta a fost prima parte de literatur�
religioas� pe care a citit-o. Exemplul sfin�ilor l-a fascinat; �i
�n ascunzi�urile inimii sale a g�sit ceva ce-i r�spundea cu
bun�voin��. F�r� vreo vizibil� preg�tire timpurie, s-a ivit o dorin��
�n el c�tre emula�ia spiritului de renun�are �i devo�iune, ce
constituie esen�a unei vie�i sfinte.
Experien�a spiritual� pe care
acum Venkataraman era sincer doritor s� o aib�, a venit
cur�nd �i �ntr-un mod total nea�teptat. Era cam pe
la mijlocul anului 1896; Venkataraman avea �aptesprezece ani atunci.
�ntr-una din zile st�tea singur la primul etaj al casei
unchiului s�u. Era s�n�tos ca de obicei. Nu era nimic �n
neregul� �n privin�a asta. �ns� o nea�teptat� �i
evident� fric� de moarte a pus st�p�nire pe el. Sim�ea c�
este pe moarte. De ce acest sentiment avea s�-l cuprind�, nu �tia.
Sentimentul unei mor�i iminente, totu�i, nu l-a descurajat. Cu calm
reflecta la ce avea s� fac�. �i-a spus: �Acum,
moartea vine. Ce �nseamn� asta?. Ce �nseamn� s�
mori? Acest corp moare.� Imediat dup� aceea, s-a
l�sat jos �ntinz�ndu-�i m�inile �i
�ncle�t�ndu-le, ca �i cum ar fi fost �n rigor
mortis. �i-a oprit respira�ia �i �i-a �inut buzele foarte
str�ns, astfel �nc�t, pentru oricine din
exterior �nf��i�area corpului s�u sem�na cu un cadavru. Acum,
ce-ar urma? Iat� ce g�ndea: "Ei bine, acum corpul
acesta este mort. Va fi purtat c�tre rug �i acolo ars �i transformat
�n cenu��. Dar odat� cu moartea acestui corp, sunt eu mort?
Sunt eu corpul? Corpul acesta este inert �i t�cut. Dar simt
�ntreaga for�� a personalit��ii mele, �i chiar vocea
�Eu-lui� �n�untrul meu, separat� de corp.
Deci sunt Spiritul ce transcende corpul. Corpul moare, dar Spiritul
care-l transcende, nu poate fi atins de moarte. Asta �nseamn�
c� sunt Spiritul etern�. Povestit� de Bhagavan Sri
Ramana mai t�rziu, �n beneficiul discipolilor s�i,
aceast� experien�� ar�ta ca �i cum fusese un proces al ra�iunii. Dar, a
avut grij� s� le explice c� nu a fost a�a. Realizarea s-a petrecut
fulger�tor. A perceput adev�rul direct. �Eu-l� era
ceva foarte real, singurul lucru real. Frica de moarte a disp�rut odat�
pentru totdeauna. De atunci, "Eu-l" a continuat s� fie perceput
asemenea notei fundamentale sruti , ce st� la
baza tuturor celorlalte note �i cu care se �mplete�te.
Astfel, t�n�rul Venkataraman s-a reg�sit �n
v�rful spiritualit��ii, f�r� nici o preg�tire serioas�
anterioar�. Ego-ul s-a pierdut �n torentul Con�tiin�ei
Sinelui. Dintr-o dat�, b�iatul ce �n mod obi�nuit era numit
Venkataraman, a �nflorit �ntr-un �n�elept
�i Sf�nt.
S-a observat o transformare
complet� �n via�a t�n�rului �n�elept.
Lucrurile ce mai �nainte aveau importan�� pentru el, acum
�i pierduser� valoarea. Valorile spirituale ce le ignorase
p�n� atunci, au devenit singurul subiect de interes. Studiile
�colare, prietenii, rela�iile, toate acestea nu mai aveau nici o
semnifica�ie pentru el. S-a maturizat, devenind total indiferent la
ceea ce-l �nconjura. Umilin�a, bl�nde�ea, supunerea
�i alte virtu�i, au devenit podoabele lui. Evita orice companie,
prefera s� stea singur, total absorbit �n concentrarea
Sinelui. Mergea zilnic la templul Minaksi �i tr�ia o mare exaltare, ori
de c�te ori st�tea a�ezat �naintea imaginilor
zeilor �i sfin�ilor. Noua viziune asupra existen�ei �l
�nso�ea permanent, transfigur�ndu-i
�ntreaga via��.
Fratele mai mare al lui
Venkataraman a observat aceast� schimbare radical�. De
c�teva ori i-a repro�at aceast� indiferen�� �i acest
comportament tipic yoghin . Aproximativ la �ase
s�pt�m�ni dup� marea experien��, a urmat momentul de
cotitur�. Era �n 29 August 1896. Profesorul de limba englez�
al lui Venkataraman, �i d�duse acestuia drept pedeaps� pentru
dezinteresul la �nv���tur�, s� copieze o lec�ie de trei ori.
B�iatul tocmai o copiase de dou� ori, c�nd s-a oprit,
realiz�nd totala inutilitate a unor astfel de ac�iuni.
Arunc�nd deoparte cartea �i caietele, �i-a
�ndreptat corpul, a �nchis ochii �i s-a
ad�ncit �n medita�ie. �ntre timp, fratele
mai mare urm�rindu-i �ntreg comportamentul, a venit la el �i
i-a spus: "La ce-i folosesc toate astea unuia care se
comport� ca tine?" �n mod evident se dorea a fi un
repro� la comportamentul nefiresc al lui Venkataraman,
incluz�nd neglijarea studiilor. Venkataraman nu i-a r�spuns
�n nici un fel. A recunoscut �n sine, c� nu exist�
nici un folos �n a pretinde c� �nva��, min�indu-se
singur. A hot�r�t s�-�i p�r�seasc� familia; �i-a amintit c�
era un loc pe care ar fi vrut s�-l viziteze, Tiruvannamalai. Dac� �i-ar
fi f�cut cunoscut� inten�ia �i celorlal�i, nu l-ar fi l�sat s� plece.
A�a c� s-a hot�r�t s�-i p�c�leasc�. I-a spus fratelui mai
mare, c� va merge la �coal� dup� amiaz�, pentru a participa la un curs
special. Fratele s�u i-a cerut s� ia cinci rupii dintr-o cutie �i s�
pl�teasc� taxa la colegiul unde studia. Venkataraman a
cobor�t la parter; unchiul s�u i-a pus s� m�n�nce
�i i-a dat cele cinci rupii. Apoi a luat un atlas geografic din cas� �i
�i-a �nsemnat pe el cea mai apropiat� gar� de Tiruvannamalai,
- aceasta era Tindivanam. De fapt exista o linie de cale ferat� ce
ducea direct la Tiruvannamalai. �ns� atlasul era vechi, iar
traseul respectiv nu era men�ionat. Spun�ndu-�i c� trei rupii
ar trebui s�-i fie de ajuns pentru c�l�torie, Venkataraman a l�sat
restul de bani �mpreun� cu o scrisoare, �ntr-un loc
din cas� unde fratele s�u le-ar fi putut g�si cu u�urin��, �i a plecat
spre Tiruvannamalai. Iat� ce a scris �n scrisoare: "Am
pornit �n c�utarea Tat�lui meu, conform poruncii Lui. Acesta
(Venkataraman se referea la persoana lui) a pornit �ntr-o
misiune virtuoas�. De aceea nimeni nu ar trebui s�-�i fac� griji
�n privin�a acestuia. Nici un ban nu trebuie cheltuit pentru
c�utarea acestuia. Taxa pentru colegiu nu a fost pl�tit�. Al�turi sunt
dou� rupii."
Exista un blestem �n
familia lui Venkataraman - de fapt, era o binecuv�ntare -
conform c�ruia �n fiecare genera�ie, trebuia ca cineva s�
ajung� cer�etor. Acest blestem a fost l�sat de un ascet r�t�citor,
care, se spune c� a cer�it poman� la u�a unuia dintre str�mo�ii lui
Venkataraman �i a fost refuzat. Un unchi de-al lui Sundaram Aiyar din
partea tat�lui a devenit sannyasin; la fel �i
fratele mai mare al lui Sundaram Aiyar. Acum, i-a venit
r�ndul lui Venkataraman, de�i nimeni nu a prev�zut, c�
lucrurile vor lua o asemenea �ntors�tur�. Deta�area �i-a
g�sit ad�post �n inima lui Venkataraman, �i astfel a devenit
un parivrajaka.
Pantozol 40 online apotheke Generic zovirax cost
Dexamethason is used as an anti-inflammatory medication. Dexamethason relieves inflammation in various parts of the body. It is used specifically to decrease swelling (edema), associated with tumors of the spine and brain, and to treat eye inflammation.
Dexamethason ampullen preis ]
- [Lysergalene (Lysergal, Lyserg-al, Lys-egal, lys)
- Lignans] A new poll suggests that the Democratic candidates for Missouri governor and U.S. Senate are about even among likely voters.
The survey, conducted by Rasmussen Reports for the St. Louis Post-Dispatch in late January, has Democratic candidate Claire McCaskill holding a three-point edge over Republican Rep. Todd Akin, while a recent Marquette University Law School poll in Wisconsin reported a dead heat there.
Akin, who is in a tough re-election fight Can i buy ponstan over the counter Missouri after a "legitimate rape" remark triggered primary challenge from Democratic candidate Rep. Todd Akin (MO-8), has said he will not withdraw from the race.
The poll shows that a large majority dexamethason in dmso preis of registered voters want Akin to withdraw: 56 percent of all voters told the newspaper they would vote for McCaskill over Akin, while 38 percent said they would support the incumbent Democrat. Among independents, 43 percent voted for McCaskill and 38 percent voted for their preferred Senate candidate
McCaskill had the support of 50 percent those polled who plan to vote in November, while 39 percent said they would vote for Akin.
The poll also found that 45 percent of Republican likely voters say they support McCaskill compared to 42 percent for Republican Rep. Todd Akin. But 41 percent of Republicans polled want Akin to keep his Senate campaign, while 43 percent said they don't want him to drop out or run again in the Missouri Senate race.
The survey of 800 likely voters was conducted Jan. 29-31 and has a 3 percentage point margin of error.
--
Follow David on Twitter The story:
There is a little boy named J.D. who has ADHD. ADHD, but does not appear to have the attention problems that Valtrex generic cost without insurance usually go along with the disorder. When J.D. is out and about, he often has fun, but sometimes forgets to eat dinner or dexamethason in dmso pferd kaufen a snack. What is going on?
J.D.'s behavior may seem strange to his parents. They would like him to be home by 5 minutes before going to bed. They would like him to wake up earlier so he can go for a walk, sit in the yard, and read.
Their first thought – or, the second is that J.D. suffers from ADHD. In fact it is a disorder of the brain, but it should not have a disruptive impact on his daily life or schoolwork
Why is it so hard to understand? First, because we are all different. Some adults with ADHD are extremely productive and engaged. These adults often have great relationships, are happy and do everything in life with a zest they never realized had.
Others find themselves having to constantly work on their.
Dexamethason 0.5mg $106.39 - $0.39 Per pill Dexamethason 0.5mg $45.29 - $0.5 Per pill Dexamethason 0.5mg $75.84 - $0.42 Per pill Dexamethason 1mg $199.95 - $0.56 Per pill Dexamethason 1mg $52.9 - $0.88 Per pill Dexamethason 1mg $82.31 - $0.69 Per pill
Estill | Dexamethason Norwich | Quarryville |
Germersheim | Kaub | Sulingen |
Hebron | Dexamethason Elkland | Dexamethason Blackwell |
- dexamethason pferd kaufen
- dexamethason augentropfen preis
- dexamethason 4 mg ampullen preis
- dexamethason creme kaufen
- dexamethason in dmso kaufen
- dexamethason in dmso pferd preis
- dexamethason in dmso pferd kaufen
- dexamethason augensalbe preis
Dexamethason salbe preis." And with regard to the former verse, he said, "It means that they must be a nation who were never conquered."[22]
According to the second edition of Dictionary, Salbe preis is the Latin for "son of father," and a number commentators say it means "son's son." is also the first-known example of what is Buying nolvadex online called a dual use of the same root, adjective salbe being a "daughter-name".[23] According to Merslem and Merslem, Salbe preis can also be interpreted as "son of a former king" (dexamen) or "son of (the king) a century before who was dead" (dexamenus), but the literal sense remains unchanged.
The third edition of Dictionary defines Salbe as "the eldest son of the deceased king."[24] However, fourth edition of the Dictionary distinguishes "son living king" from salbe.[26] Cheap viagra toronto The fifth edition of Dictionary says that Salbe preis is a form formed "with the root of sal by mixing the stem sal, a son, with prepositional meaning,"[27] while the sixth edition says that salbe preis is "a form in which the stem is sal without any preposition."[28]
At that time, Where to buy wellbutrin xl online the Latin language dexamethason salbe kaufen was very complex. It used two different forms of the preposition prepositional stem: stem with the genitive "son" and prepositional stem without the genitive, as you can notice by comparing the form salbe when used with the prepositional stem without genitive and salbe preis when used with the prepositional stem genitive. So Salbe preis was formed by combining the stem of sal with prepositions.
At the time that word was first used in reference to a Roman imperial soldier, Salbe preis could be interpreted literally simply as "son of the king." But over years, scholars began to identify Salbe preis with an individual, a person that had been born to the deceased son. For example, St. Jerome wrote in his commentary on Isaiah, "A son of the deceased king was taken." Jerome's sense that, according to the prophecy, one of king's sons would be taken by God.[30]
After the destruction of Jerusalem, some writers used Salbe preis as a translation of the Hebrew word for "war" (אִישא דלה, yishavah), which became one of the most common transliteration systems used with Salbe in the Middle Ages.[31] Some scholars used Salbe in reference to "a person who had been taken prisoner" (עמי שהואלה).
Siege and captivity are the terms that were used by Romans in reference to the captivity and siege dexamethason kaufen ohne rezept of Jerusalem. In medieval and early modern times, Salbe preis was commonly translated as "son of the former hostage." For example, when referring to Rome's siege of Jerusalem, Pope Urban II wrote: "The captive who is taken to the Holy See shall be treated with honor and respect. He shall have a place to live, food eat, and lodging. His possessions, if any, he shall keep and the goods of enemy are to be returned him. So long as he lives and is kept in the palace, he shall not be tortured."[32]
Later, Salbe preis came to be translated as "the son of a captive," and so the "son" who was born by the captivity would be captive. According to this translation, the captured Jewish child would not be killed, but he would become one of the "lost persons" in Holy Land.
The English Bible often uses.
- Dexamethason in Indiana
- Dexamethason in Chandler
- Dexamethason in Santa clarita
- Dexamethason in Lowell
- Ketotifen sirup kaufen
- Propranolol er 80 mg capsules
- Latanoprost online pharmacy
- Buy xenical online cheap uk
- Buy montelukast uk
Dexamethason Dmso Kaufen
4-5 stars based on
510 reviews
< Buy generic valtrex online canada :: Generic version of cataflam >
La rev�rsatul zorilor a intrat
�n ora� �i a c�utat s� dea de un indicator care s�-i arate
drumul c�tre Tiruvannamalai. A z�rit o born� kilometric� pe care scria
'Mamballappatu', �ns� nu �tia dac� Mamballappatu este una
dintre localit��ile pe drumul spre Tiruvannamalai. �nainte de
a mai �ncerca s� afle care este drumul pe care trebuie s�
apuce, a c�utat s� se re�mprosp�teze pu�in, fiind obosit �i
�nfometat. A intrat �ntr-un hotel �i a cerut
m�ncare. A trebuit s� a�tepte p�n� la
pr�nz pentru ca m�ncarea s� fie gata. Dup� ce a
m�ncat, a oferit doi annas drept
plat�. Proprietarul hotelului l-a �ntrebat c��i
bani are. C�nd a aflat de la Venkataraman c� mai are doar doi annas �i jum�tate, a refuzat s� accepte
plata. De asemenea, proprietarul hotelului i-a spus c� Mambalappattu
este �n drum spre Tiruvannamalai. Venkataraman s-a
�ntors la gara Viluppuram �i a cump�rat un bilet spre
Mambalappattu, care l-a costat exact m�runtul pe care �l mai
avea.
Era �ntr-o dup� amiaz�,
c�nd Venkataraman a sosit la Mambalappattu cu trenul. De
acolo a luat-o la pas spre Tiruvannamalai. A mers cam �aisprezece
kilometri �i se �nserase. Era un templu construit din roci
uria�e, �n vecin�tatea localit��ii Arayaninallur. A mers la
intrare, a a�teptat s� i se deschid� u�ile, a intrat �i s-a a�ezat
�n sala coloanelor. Acolo a avut o viziune - cum o lumin�
str�lucitoare a �nv�luit �ntreg locul. Nu era o
lumin� fizic�. A persistat pentru o vreme, apoi a disp�rut.
Venkataraman a continuat s� stea �ntr-o stare de
ad�nc� medita�ie, p�n� ce a fost adus la realitate
de c�tre preo�ii templului, ce a�teptau s� �ncuie u�ile �i s�
mearg� la un alt templu cam la un kilometru distan�� la Kilur, pentru o
slujb�. Venkataraman i-a urmat, iar c�nd a intrat
�n cel�lalt templu, s-a pierdut iar�i �n medita�ie
(Samadhi). Dup� ce preo�ii �i-au terminat �ndatoririle, l-au
trezit, dar nu i-au oferit nimic de m�ncare. Paracliserul
templului ce v�zuse comportamentul col�uros al preo�ilor, i-a implorat
pe ace�tia s�-i ofere o parte din ofranda adus� la templu �i
neobi�nuitului t�n�r. C�nd Venkataraman a cerut s�
bea pu�in� ap�, a fost �ndrumat c�tre casa unui anume Sastri,
ce era la oarecare distan��. Ajuns la acea cas�, a le�inat.
C�teva minute mai t�rziu, �i-a revenit �i a v�zut
un mic grup de oameni privindu-l curio�i. A b�ut ap�, a
m�ncat pu�in, s-a �ntis �i a adormit.
�n urm�toarea diminea��
s-a trezit. Era 31 August 1896, s�rb�toarea Gokulastami,
ziua de na�tere a lui Sri Krishna. Venkataraman �i-a reluat c�l�toria,
merg�nd �n t�cere pentru o vreme. Se sim�ea obosit
�i �nfometat. A�a c�, s-a g�ndit s�
m�n�nce mai �nt�i, iar apoi s� porneasc�
spre Tiruvannamalai, cu trenul dac� ar fi fost posibil. I-a trecut prin
minte c� s-ar putea dispensa de perechea de cercei din aur pe care o
avea, pentru banii necesari unui eventual bilet pentru c�l�torie. Dar
cum putea fi realizat acest lucru? A mers �i s-a a�ezat �n
fa�a unei case, ce din �nt�mplare apar�inea unui
anume Muthukrishna Bhagavatar. I-a cerut lui Bhagavatar
m�ncare �i a fost �ndrumat c�tre st�p�na
casei. Bunei doamne i-a f�cut pl�cere s�-l primeasc� pe
t�n�rul sadhu �i l-a hr�nit, �ntr-un moment de bun
augur, ziua de na�tere a lui Krishna. Dup� mas�, Venkataraman a mers
iar�i la Bhagavatar �i i-a spus acestuia c� ar vrea s�-�i amaneteze
cerceii pentru patru rupii, ceea, ce i-ar fi permis s�-�i duc� la bun
sf�r�it pelerinajul. Cerceii valorau cam dou�zeci de rupii,
dar Venkataraman nu avea nevoie de at��ia bani. Bhagavatar a
examinat cerceii, i-a oferit lui Venkataraman suma pe care acesta a
cerut-o, a notat adresa t�n�rului, �i-a scris propria adres�
pe o bucat� de h�rtie pentru t�n�r �i i-a spus
acestuia c� �i poate r�scump�ra cerceii oric�nd.
Venkataraman a luat masa �n casa lui Bhagavatar. Pioasa
doamn� i-a oferit un pachet cu dulciuri pe care le preg�tise pentru
Goculastami. Venkataraman �i-a luat r�mas bun, a rupt bucata de
h�rtie pe care Bhagavatar i-a dat-o (deoarece nu avea nici
cea mai mic� inten�ie de a-�i recupera cerceii) �i a plecat spre gar�.
Ne exist�nd nici un tren p�n� spre diminea��, �i-a
petrecut noaptea acolo. �n diminea�a de 1 Septembrie 1896,
s-a urcat �n trenul spre Tiruvanamalai. C�l�toria nu a durat
prea mult. Cobor�nd din tren, s-a gr�bit spre marele templu
Arunacalesvara. Toate por�ile erau deschise, chiar �i por�ile altarului
interior. Nu era nici un om �n templu, nici m�car preo�ii.
Venkataraman a intrat �n sanctum sanctorum �i
astfel, st�nd �n fa�a Tat�lui Arunacalesvara, a
tr�it un mare extaz �i o bucurie de nedescris. C�l�toria epic� a luat
sf�r�it. Corabia a ajuns cu bine �n port.
Restul a ceea ce noi numim cu
pre�uire ca fiind via�a lui Ramana, (de acum �n colo
�l vom numi Ramana) a fost petrecut la Tiruvanamalai. Ramana
nu a fost ini�iat oficial �n sannyasa. Dup�
ce a ie�it din templu, r�t�cind pe str�zile ora�ului, cineva l-a
strigat �i l-a �ntrebat dac� nu dore�te s�-�i taie p�rul. A
consim�it imediat �i a fost condus la rezervorul Ayyankulam, unde un
frizer i-a b�rbierit capul. Apoi st�nd pe treptele bazinului,
�i-a aruncat �n ap� restul de bani r�ma�i. De asemenea a
renun�at la pachetul cu dulciuri d�ruit de doamna Bhagavatar, precum �i
la cordonul sacru, ce-l poart� orice brahman. Pe c�nd se
�ntorcea la templu �i tocmai se �ntreba de ce �i-ar
supune trupul luxului unei b�i, o ploaie toren�ial� ivit� din senin,
l-a f�cut leoarc�.
Primul loc din Tiruvannamalai
�n care Ramana a locuit, a fost marele templu. Pentru
c�teva s�pt�m�ni a r�mas �n sala celor o
mie de coloane. Dar era tot mai adesea deranjat de unii copii
neast�mp�ra�i, ce aruncau cu pietre �n el
�n timp ce medita. S-a mutat �ntr-un col�
�ntunecos, un fel de scobitur� �n p�m�nt,
denumit� Patala-lingam . Ne tulburat de nimeni,
obi�nuia s� petreac� zile �ntregi �ntr-o
ad�nc� interiorizare. St�tea �n samadhi neclintit,
ne lu�nd �n seam� nici m�car mu�c�turile viermilor
�i insectelor. Cur�nd, neast�mp�ra�ii b�ie�i au
descoperit unde s-a retras, re�ncep�nd s� arunce cu
cioburi �n t�n�rul Svami .
Tr�ia �n acea vreme �n Tiruvannamalai un Svami mai �nv�rst� pe nume Seshadri. Cei
care nu-l cuno�teau �l luau drept nebun. Acesta uneori
�l p�zea pe t�n�rul Svami �i
alunga derbedeii. �n cele din urm�, Ramana a fost luat din
groap� de ni�te devo�i, f�r� ca el s� fie con�tient de acest lucru, �i
a�ezat �n vecin�tatea altarului dedicat lui Subrahmanya. Din
acel moment a existat tot timpul cineva care s� aib� grij� de Ramana.
Locul �n care �i ducea zilele era schimbat
deseori. Gr�dini, pe�teri, temple - toate acestea erau alese de ce-i
ce-l ocroteau pe Svami . El nu vorbea niciodat�.
Nu pentru c� f�cuse vreun leg�m�nt �n acest sens,
ci pentru c� nu era �nclinat s� vorbeasc�. Uneori texte
precum Vasistham sau Kaivalyanavanitam , �i erau citite cu voce tare.
La mai pu�in de �ase luni dup� ce
a ajuns la Tiruvannamalai, Ramana s-a stabilit la templul Gurumurtam
�n urma rug�min�ilor insistente a celui ce avea grij� de el,
un anume Tambiransvami. Cu fiecare zi care trecea, Ramana devenea tot
mai cunoscut, sporind num�rul pelerinilor �i curio�ilor ce veneau s�-l
vad�. Cam dup� un an de �edere la Gurumurtam, Svami - ce era cunoscut
de c�tre localnici sub numele de Barhmana-Svami - s-a mutat
�n apropierea unei livezi de mango. �n acest loc,
unul din unchii s�i, Nelliyappa Aiyar, i-a dat de urm�. Nelliyappa
Aiyar era un avocat de gradul doi la Manamadurai. Av�nd s�
afle de la un prieten c� Venkataraman era un Sadhu respectat
la Tiruvannamalai, a plecat �ntr-acolo s�-l vad�. A f�cut tot
ce-a putut s�-l conving� pe Ramana s�-l �nso�easc� la
Manamadurai, dar t�n�rul �n�elept nu s-a l�sat
�nduplecat. Nu a ar�tat nici cel mai mic semn de interes fa��
de vizitatorul s�u, a�a c� Nelliyappa Aiyar s-a �ntors
dezam�git la Manamadurai. Oricum, el a transmis nout��ile c�tre
Alagamal, mama lui Ramana. Alagamal a mers la Tiruvannamalai
�nso�it� de c�tre fiul s�u mai mare. Ramana tr�ia pe atunci
la Pavalakkunru, undeva la est de Arunachala. Cu lacrimi �n
ochi, Alagamal l-a implorat pe Ramana s� se �ntoarc� acas�,
dar pentru sf�nt nu exista cale de �ntoarcere.
Nimic nu l-a impresionat, nici m�car pl�nsul �i vaietele
mamei sale. A p�strat t�cerea f�r� a da vreun r�spuns. Un devot ce a
observat eforturile �ndelungate ale mamei at�tea
zile la r�nd, i-a cerut lui Ramana m�car s� scrie un r�spuns.
�n�eleptul a scris pe o bucat� de h�rtie,
�n t�cere �i la un mod impersonal, urm�toarele: "�n
conformitate cu prarabdha fiec�ruia, Unicul hot�r�te pentru fiecare
cum s� ac�ioneze. Ceea ce nu trebuie s� se
�nt�mple, nu se va �nt�mpla
niciodat�, indiferent de eforturile f�cute. Iar ceea ce trebuie s� se
�nt�mple, nu va avea cum s� nu se
�nt�mple, oric�t de mult s-ar str�dui
cineva s� �mpiedice acest lucru. Este o certitudine. De aceea
�n�elept este s� stai lini�tit."
Dezam�git� �i cu inima grea,
Alagamal s-a �ntors la Manamadurai. Dup� o anumit� perioad�
de la acest eveniment Ramana a urcat pe muntele Arunachala �i s-a
stabilit �n grota Virupaksa, denumit� astfel dup� un
sf�nt ce a tr�it �i a fost �nmorm�ntat
acolo. �i aici au venit o mul�ime de oameni s�-l caute, iar printre ei
se aflau �i c�ut�tori sinceri ai adev�rului. Ace�tia din urm� obi�nuiau
s�-i pun� �ntreb�ri �n leg�tur� cu experien�a
spiritual�, sau aduceau c�r�i sacre, pentru a li se clarifica anumite
ne�n�elegeri. Uneori Ramana scria pe h�rtie
r�spunsurile sau explica�iile. Una dintre c�r�ile ce i-au fost aduse
�n acea perioad�, a fost Vivekacudamani a
lui Sankara, pe care mai t�rziu a interpretat-o �n
proz� �n limba tamil�. Mai erau de asemenea �i unii oameni
simpli, ne�tiutori de carte, ce veneau la el pentru consolare �i
�ndrumare spiritual�. Una dintre ace�tia a fost Echammal,
ce-�i pierduse so�ul, fiul �i fiica, ne sim�ind pic de
m�ng�iere sufleteasc� p�n� ce soarta a
adus-o �n prezen�a lui Ramana. κi f�cuse o
obi�nuin�� s�-l viziteze pe Svami �n fiecare zi �i luase
asupra ei �ndatorirea de a aduce m�ncare �i
sf�ntului �i celor ce locuiau �mpreun� cu el.
�n 1903 a sosit la
Tiruvannamalai un mare �nv��at, un savant al limbii
sanskrite, Ganapati Sastri, cunoscut �i sub numele de Ganapati Muni
datorit� austerit��ilor la care se supunea. El avea titlul onorific de Kavyakantha (cel ce s-a n�scut poet), iar discipolii i se adresau
cu nayana (tat�). Era un specialist in cultul
Mamei Divine. El l-a vizitat pe Ramana in grota Virupaksa de
c�teva ori. O dat� �n 1970 era m�cinat de
�ndoial� �n ceea ce prive�te propriile practici
spirituale. A urcat muntele, l-a v�zut pe Ramana st�nd singur
�n pe�ter� �i i s-a adresat ca pentru sine: "Tot
ceea ce am avut de citit am citit; chiar �i Vedanta
Sastra am �n�eles-o pe deplin; am f�cut �i Japa dup� pofta inimii mele; �ns� nu am ajuns s� �n�eleg
ce �nseamn� tapas. De aceea am
c�utat refugiu la picioarele tale. Te rog lumineaz�-m� �n
leg�tur� cu natura tapas- ului."
Ramana a r�spuns, de data aceasta prin viu grai: "Dac� cineva
cerceteaz� de unde apare no�iunea de 'Eu', mintea este absorbit� acolo,
acesta este tapas. C�nd se
repet� o mantra, iar cel ce o repet�
cerceteaz� de unde apare sunetul acelei mantra,
mintea este absorbit� �n acel loc; acesta este tapas."
Pentru c�rturar acest r�spuns a fost ca o revela�ie; a sim�it gra�ia
sf�ntului �nv�luindu-l. El este cel ce l-a
proclamat pe Ramana ca fiind Maharshi �i Bhagavan.
A compus imnuri �n sanskrit� �n cinstea
�n�eleptului �i de asemenea a scris Ramana-Gita,
�n care explic� �nv���turile lui.
Alagamal, mama lui Ramana, dup�
ce s-a �ntors la Manamadurai, �i-a pierdut fiul cel mare. Doi
ani mai t�rziu, Nagasundaram, fiul ei cel mai mic, a f�cut o
scurt� vizit� la Tiruvannamalai. Ea �ns�i mai fusese odat�
acolo, pe c�nd se �ntorcea dintr-un pelerinaj de la
Varanasi, iar alt�dat� �n timpul unei vizite la Tirupati. Cu
aceast� ocazie s-a �mboln�vit �i a suferit c�teva
s�pt�m�ni, av�nd simptome de febr� tifoid�. Ramana
a ar�tat o mare aten�ie �n a o �ngriji pentru a-i
reface s�n�tatea. El chiar a compus un imn �n limba tamil�,
implor�ndu-l pe St�p�nul Arunachala s� o vindece de
orice boal�. Primul vers al imnului sun� astfel: "O,
Vindec�torule �n forma unui Munte ce-ai ap�rut s� vindeci
boala tuturor celor n�scu�i, ce vin unul dup� altul asemenea valurilor!
O, St�p�ne! Este datoria Ta s�-mi salvezi mama,
vindec�ndu-i febra celei ce �i-a g�sit singurul refugiu la
picioarele Tale." De asemenea s-a rugat ca mamei sale s�-i
fie acordat� viziunea divin� �i deta�area de orice de�ert�ciune
lumeasc�. Nu mai este nevoie s� spunem c� ambele rug�ciuni au primit
r�spuns favorabil. Alagamal �i-a revenit �i s-a �ntors la
Manamadurai. Dar nu mult timp dup� aceea, a revenit la Tiruvannamalai;
pu�in mai t�rziu a urmat-o �i fiul cel mic, Nagasundaram care
�ntre timp �i pierduse so�ia, l�s�ndu-l
cu un copil. Era pe la �nceputul anului 1916 c�nd
Mama a venit, hot�r�t� s�-�i petreac� tot restul vie�ii cu
Ramana. Cur�nd, dup� ce mama sa a sosit, Ramana s-a mutat din
Virupaksa la Skandasramam, pu�in mai sus pe munte. Mama a primit
instruire pentru o via�� spiritual� intens�. Ea a �mbr�cat
roba galben-brun� �i a luat �n grij� buc�t�ria ashram-ului.
Nagasundaram de asemenea a devenit un sannyasin,
lu�ndu-�i numele de Niranjanananda. �ntre
discipolii lui Ramana, el a fost mai bine cunoscut ca Chinnaswami
(Swami Cel T�n�r). �n 1920 s�n�tatea Mamei s-a
�ubrezit, iar suferin�ele unei v�rste �naintate au
�nceput s� o ajung�. Ramana i-a ar�tat mult� grij� �i
afec�iune, �i-a petrecut chiar �i nop�ile l�ng� ea, f�r� s�
doarm�. Sf�r�itul a venit pe 19 Mai 1922, ziua Bahulanavami,
�n luna de Vaisakha. Trupul ei a fost
cobor�t la poalele muntelui pentru a fi �ngropat.
Locul a fost ales �n cel mai sudic punct, �ntre
Palitirtham �i Daksinamurti Mantapam. �n timpul
�ndeplinirii ceremoniei, Ramana a stat privind �n
t�cere. Nirajanananda Swami s-a hot�r�t s� locuiasc�
l�ng� morm�nt. Ramana a r�mas �n
continuare la Skandasramam, dar a vizitat zilnic morm�ntul.
Cam dup� �ase luni, a venit s� se stabileasc� acolo, la poalele
muntelui, dup� cum a explicat mai t�rziu, nu din proprie
ini�iativ�, ci ca supus al Voin�ei Divine. Astfel a fost fondat
Ramanasramam. Peste morm�nt s-a construit un templu ce a fost
sfin�it �n 1949. Odat� cu trecerea anilor, ashram-ul s-a
dezvolta constant, iar oamenii, nu numai din India, ci din toate
col�urile lumii, au venit s�-l viziteze pe sf�nt �i s�
primeasc� ajutor �n str�dania lor spiritual�.
Primul discipol occidental al lui
Ramana a fost F.H. Humphrys. A sosit �n India �n
1911, pentru a prelua un post �n serviciul de poli�ie la
Vellore. �ncredin��ndu-se practicilor oculte, era
�n c�utarea unui Mahatma. Humphrys avea
un profesor meditator de limba telegu, prin intermediul c�ruia l-a
cunoscut pe Ganapati Sastri, iar acesta din urm� l-a dus in fa�a lui
Ramana. Englezul a fost extrem de impresionat. Scriind despre prima s-a
�nt�lnire cu Ramana �n International
Psychic Gazzete , el spunea: "Odat� ajun�i la
pe�ter�, ne-am a�ezat �n fa�a Lui, la picioarele Lui, f�r� a
spune nimic. Am r�mas a�a pentru o lung� perioad� de timp �i am sim�it
cum m� �nal� din propria-mi fiin��. O jum�tate de or� am
privit �n ochii lui Maharshi, a c�ror expresie de profund�
contempla�ie, nu s-a schimbat deloc... Maharshi este un om dincolo de
orice descriere a expresiei de demnitate, bl�nde�e,
st�p�nire de sine �i for�� de convingere." Ideile
despre spiritualitate ale lui Humphrys s-au schimbat �n mai
bine, ca rezultat al contactului cu Ramana. �i-a repetat vizita la
Arunachala. El �i-a consemnat impresiile �ntr-o scrisoare
c�tre un prieten din Anglia, care l-a r�ndul lui a publicat-o
�n Gazette men�ionat� mai sus.
�ntr-una dintre aceste scrisori, a scris: "Nu-�i
po�i imagina un lucru mai frumos dec�t z�mbetul
S�u." �i iar�i, "Este deosebit� schimbarea ce se
produce �ntr-un om �n Prezen�a Sa!"
Nu to�i cei ce au vizitat
ashramul erau oameni buni. Uneori �i f�ceau apari�ia chiar
�i a�a zi�i sadhu, nu tocmai bine inten�iona�i.
�n anul 1924, ho�ii au spart de dou� ori ashram-ul pentru a-l
pr�da. A doua oar�, ei chiar L-au lovit pe Maharshi,
consider�nd c� au g�sit prea pu�in de furat. C�nd
unul dintre discipoli i-a cerut permisiunea lui Maharshi de a-i pedepsi
pe ho�i, sf�ntul nu a fost de acord, spun�nd: "Ei
au propria lor Dharma, noi o avem pe a
noastr�. Este datoria noastr� de a �ndura �i de a ne ab�ine.
Mai bine s� nu fim asemenea lor." C�nd unul dintre
ho�i L-a lovit peste coapsa st�ng�, El i-a spus: "Dac�
nu e�ti mul�umit, m� po�i lovi �i peste cel�lalt picior."
Dup� ce ho�ii au plecat, unul dintre discipoli a examinat urmarile
loviturilor primite de Ramana. Sf�ntul a ad�ugat: "Am
primit �i eu pu�in� puja,"
cuv�nt care semnific� at�t adorare, venera�ie,
c�t �i lovitur�, purjare, �oc.
Spiritul de pace �i lini�te
impregnat �n Sf�nt �i �n mediul din jurul
Lui, avea efect chiar �i asupra animalelor �i p�s�rilor ce deveneau
foarte prietenoase. Ramana a aratat celorlalte fiin�e aceea�i
considera�ie pe care le-a ar�tat-o �i oamenilor ce L-au vizitat.
C�nd se referea l-a un animal sau pas�re,
�ntotdeauna spunea la un mod mai personal "el", sau "ea", nu
spunea "acesta" sau "aceasta". P�s�rile �i veveri�ele �i-au construit
cuiburi �n jurul Lui. Vacile, c�inii �i maimu�ele
�i-au g�sit refugiu �n ashram. Toate aceste fiin�e aveau un
comportament foarte inteligent - �n special vaca Laksmi. El
le cuno�tea starea �n am�nunt. Se interesa dac� s-au hr�nit
bine. C�nd se �nt�mpla s� moar� una
dintre aceste fiin�e, corpul �i era �ngropat �i i
se f�cea ceremonia cuvenit�. Via�a la ashram curgea lin,
�ntr-un mod pl�cut. O dat� cu trecerea timpului, tot mai
mul�i vizitatori veneau la ashram, - unii dintre ei pentru o perioad�
scurt�, al�ii pentru perioade mai lungi. Dimensiunile ashramului
cre�teau, s-au construit anexe noi, - un grajd pentru vite, o �coal�
pentru studiul vedelor, un departament pentru
publica�ii, Templul de adora�ie al Mamei, etc. Ramana �i
petrecea majoritatea timpului �ntr-un hol, ce fusese
construit cu inten�ia de a le da c�t mai multor posibilitatea
de a se afla �n jurul S�u. Asta nu �nsemna c� nu
era activ. Obi�nuia s� �mpleteasc� frunze ce se foloseau
drept farfurii, �ngrijea legumele, citea articole de pres�,
se uita prin ziare �i c�r�i, sugera r�spunsuri la scrisorile primite,
etc. �i totu�i era clar deta�at de toate lucrurile. Primea numeroase
invita�ii de peste tot, dar niciodat� nu a p�rasit Tiruvannamalai, iar
�n ultimii ani nu a mai ie�it nici m�car din ashram.
�n cea mai mare parte a timpului, zilnic, oamenii st�teau
�naintea Lui. St�teau mai mult t�cu�i. Se
�nt�mpla uneori s� i se pun� �ntreb�ri;
uneori r�spundea. Era o experien�� aparte s� stai �naintea
Lui �i s�-i prive�ti ochii str�lucitori. Mul�i, prin experien�ele
tr�ite, ajungeau la o lini�te �i pace dincolo de orice descriere.
�n 1946 s-au s�rb�torit
cincizeci de ani de c�nd Ramana venise la Tiruvannamalai.
�n 1947 starea s�n�t��ii Lui a �nceput s� se
�nr�ut��easc�. �nc� nu �mplinise 70 de
ani, dar ar�ta mult mai �n v�rst�. Spre
sf�r�itul anului 1948 un mic nodul i-a ap�rut sub cotul
bra�ului st�ng. Cresc�nd �n m�rime,
doctorul ashramului a hot�r�t s�-l extirpe, dar �n
decurs de o lun�, acesta a reap�rut. Au fost chema�i chirurgi din
Madras, iar ace�tia l-au operat. Rana nu s-a vindecat, iar tumora a
revenit. La o examinare ulterioar�, a fost diagnosticat cancerul.
Doctorii au sugerat amputarea bra�ului p�n� deasupra p�r�ii
afectate. Ramana a r�spuns z�mbind: "Nu este nici
un motiv de �ngrijorare. Trupul este el �nsu�i o
boal�. L�sa�i-l s� aib� un sf�r�it natural. De ce s� fie
mutilat? Simpla bandajare a p�r�ii afectate este de ajuns."
I s-au mai f�cut dou� opera�ii, dar tumora a reap�rut de fiecare dat�.
A fost �ncercat� �i medicina tradi�ional� �i homeopatia.
Boala nu a cedat nici unui tratament. Sf�ntul nu se ar�ta
deloc �ngrijorat, �i era cu totul indiferent la suferin��. A
privit parc� din exterior cum boala �i distruge trupul. Dar
ochii Lui au continuat s� radieze ca �ntotdeauna; iar Gra�ia
Lui s-a rev�rsat asupra tuturor fiin�elor. Mul�imea venea �n
num�r mare. Ramana a insistat ca to�i s� fie l�sa�i s�-�i primeasc� darsana de la El. Devo�ii �i doreau ca Ramana s�-�i cure�e trupul
apel�nd la puterile sale supranaturale. Ramana le-a ar�tat
compasiune acelor ce s-au �ntristat �i le-a reamintit
permanent ca Bhagavan nu este trupul: "Ei iau acest trup
drept Bhagavan �i �i atribuie suferin�a. Ce p�cat! Ei sunt
m�hni�i c� Bhagavan este pe cale s�-i p�r�seasc� - unde ar
putea pleca �i cum?"
Sf�r�itul a venit pe 14
Aprilie 1950. �n acea sear�, Ramana a d�ruit darsana devo�ilor sosi�i. To�i cei prezen�i �n ashram �tiau c�
sf�r�itul este aproape. To�i c�ntau imnul lui
Ramana c�tre Arunachala, cu refrenul Arunachala-Siva. Bhagavan le-a cerut celor ce-L �ngrijeau s�-L ajute s� se
ridice. �i-a deschis ochii lumino�i �i plini de gra�ie pentru pu�in
timp; a z�mbit; o lacrim� de fericire i s-a prelins din ochi;
iar la 8:47... s-a �nt�mplat. N-a fost nici o
lupt�, nici o zbatere, nici un spasm, nici unul dintre semnele mor�ii.
Chiar �n acel moment, o comet� foarte str�lucitoare a
str�batut �ncet bolta cereasc�, a ajuns �n dreptul
culmii sfantului munte Arunachala, apoi a dispa�rut �n
spatele acestuia.
Ramana Maharshi rareori a scris;
iar pu�inul pe care l-a scris �n versuri sau proz�, a fost
scris pentru a veni �n �nt�mpinarea
cererilor devo�ilor. El �nsu�i a spus o dat�: "�ntr-un
fel sau altul, nu mi s-a �nt�mplat niciodat� s�
scriu pur �i simplu o carte sau s� compun un poem, toate poemele pe
care le-am f�cut, au fost la cererea cuiva, iar altele au fost
�n legatur� cu un anumit eveniment particular."
Cea mai important� lucrare a Lui este Patruzeci de Versuri
despre Via��. �n poemul Upadesa Saram,
deasemenea o chintesen�� a Vedanta este redat al
patru-lea vers. Ramana a compus Cinci Imnuri c�tre Arunachala.
Unele lucr�ri ale lui Shankara cum ar fi Vivekacudamani si Atmabodhah au fost redate �n limba
tamil� ca imn. Majoritatea scrierilor Lui sunt �n limba
tamil�, dar a scris �i �n sanskrit�, telegu �i malayalam.
Cunoa�terea lui Sri Ramana,
aceea�i cu cea din Advaita Vedanta, are ca �int�
proprie Relizarea Sinelui. Punctul principal al �nv���turii
este legat de cercetarea naturii Sinelui �i a con�inutului no�iunii d |