�
La aproximativ 30 de mile sud de
Madurai, exist� un sat Tirucculi dup� numele unui str�vechi templu al
lui Siva, despre care au c�ntat doi dintre cei mai mari
sfin�i tamili, Sanduramurti �i Manikkavacakar. �n acest loc
sacru, au tr�it la sf�r�itul secolului nou�sprezece, un
avocat f�r� atestat, Sundaram Aiyar �mpreuna cu so�ia sa
Alagammal. Pietatea, devo�iunea �i caritatea, defineau acest cuplu
deosebit. Sundaram Aiyar era generos peste m�sur�. Alagammal era o
so�ie hindus� ideal�. Ea l-a n�scut pe Venkataraman �n 30
Decembrie 1879, cel ce mai t�rziu avea sa-i fie cunoscut
lumii sub numele de Ramana Maharshi. A fost o zi norocoas� pentru
hindu�i, ziua de Ardradarsanam. �n
fiecare an, �n aceast� zi, imaginea lui Siva
Dans�nd, - Nataraja, este scoas� afar� din templu
�ntr-o procesiune ordonat�, pentru celebrarea gra�iei divine
a St�p�nului, ce L-a f�cut s� apar� �naintea unor
sfin�i cum ar fi Gautama, Patanjali, Vyaghrapada �i Manikkavacaka.
�n anul 1879 �n ziua de Ardra, imaginea lui
Nataraja din templul de la Tirucculi a fost scoas� cu tot fastul
ceremonios �i chiar �n momentul �n care se
preg�teau s-o reintroduc� �n templu, s-a n�scut Venkataraman.
Nu s-a remarcat nimic distinctiv �n primii ani de tinere�e ai
lui Venkataraman. El a crescut asemenea unui b�iat de nivel mediu. A
fost trimis pentru �coala elementar� �n Tirucculi, iar apoi
pentru �coala general� �n Dindigul. C�nd a
�mplinit doisprezece ani, tat�l lui a murit. Acest fapt a
impus plecarea la Madurai �mpreun� cu familia, pentru a tr�i
la unchiul Subbaiyar din partea tat�lui. Acolo a fost trimis la Scott's
Middle School, iar apoi la Liceul Misiunii Americane. Era un elev
indiferent, nici pe departe preocupat de studii. �ns� era un
t�n�r s�n�tos �i puternic. Colegii lui de �coal� �i al�i
prieteni se temeau de puterea lui. Oric�nd, dac� vreunul
dintre ei avea vreo pl�ngere �mpotriva lui, n-ar fi
�ndr�znit s�-l �nfrunte, �n afara
perioadei c�nd era adormit. Se spune c� era destul de
neobi�nuit: nu �tia nimic din ce i se �nt�mpla
�n timpul somnului. Era scos uneori afar� �i chiar b�tut f�r�
ca m�car s� se trezeasc�. �n mod aparent a fost un accident
c� Venkataraman a auzit de Arunachala la v�rsta de
�aisprezece ani. �ntr-o zi, o rud� mai �n
v�rst� a fost invitat� de familie �n Madurai.
B�iatul l-a �ntrebat de unde vine. Ruda i-a r�spuns:
�De la Arunachala�. Acest
nume, �Arunachala�, a ac�ionat ca o vraj� magic�
asupra lui Venkataraman, care cu evident� exaltare i-a pus urm�toarea
�ntrebare b�tr�nului domn: �Ce?
De la Arunachala? Unde-i asta?�. I s-a r�spuns ca
Tiruvannamalai este tot una cu Arunachala.
Cur�nd dup� incidentul
ce i-a atras lui Venkataraman aten�ia spre Arunachala, a existat o alt�
�nt�mplare, care de asemenea a contribuit la
�ntoarcerea min�ii b�iatului c�tre valorile mai
ad�nci ale spiritualit��ii. S-a �nt�mplat
s� pun� m�na pe o copie din Periyapuranam a
lui Sekkilar, ce relata despre vie�ile sfin�ilor Saiva. A citit cartea
�i a fost vr�jit de ea. Aceasta a fost prima parte de literatur�
religioas� pe care a citit-o. Exemplul sfin�ilor l-a fascinat; �i
�n ascunzi�urile inimii sale a g�sit ceva ce-i r�spundea cu
bun�voin��. F�r� vreo vizibil� preg�tire timpurie, s-a ivit o dorin��
�n el c�tre emula�ia spiritului de renun�are �i devo�iune, ce
constituie esen�a unei vie�i sfinte.
Experien�a spiritual� pe care
acum Venkataraman era sincer doritor s� o aib�, a venit
cur�nd �i �ntr-un mod total nea�teptat. Era cam pe
la mijlocul anului 1896; Venkataraman avea �aptesprezece ani atunci.
�ntr-una din zile st�tea singur la primul etaj al casei
unchiului s�u. Era s�n�tos ca de obicei. Nu era nimic �n
neregul� �n privin�a asta. �ns� o nea�teptat� �i
evident� fric� de moarte a pus st�p�nire pe el. Sim�ea c�
este pe moarte. De ce acest sentiment avea s�-l cuprind�, nu �tia.
Sentimentul unei mor�i iminente, totu�i, nu l-a descurajat. Cu calm
reflecta la ce avea s� fac�. �i-a spus: �Acum,
moartea vine. Ce �nseamn� asta?. Ce �nseamn� s�
mori? Acest corp moare.� Imediat dup� aceea, s-a
l�sat jos �ntinz�ndu-�i m�inile �i
�ncle�t�ndu-le, ca �i cum ar fi fost �n rigor
mortis. �i-a oprit respira�ia �i �i-a �inut buzele foarte
str�ns, astfel �nc�t, pentru oricine din
exterior �nf��i�area corpului s�u sem�na cu un cadavru. Acum,
ce-ar urma? Iat� ce g�ndea: "Ei bine, acum corpul
acesta este mort. Va fi purtat c�tre rug �i acolo ars �i transformat
�n cenu��. Dar odat� cu moartea acestui corp, sunt eu mort?
Sunt eu corpul? Corpul acesta este inert �i t�cut. Dar simt
�ntreaga for�� a personalit��ii mele, �i chiar vocea
�Eu-lui� �n�untrul meu, separat� de corp.
Deci sunt Spiritul ce transcende corpul. Corpul moare, dar Spiritul
care-l transcende, nu poate fi atins de moarte. Asta �nseamn�
c� sunt Spiritul etern�. Povestit� de Bhagavan Sri
Ramana mai t�rziu, �n beneficiul discipolilor s�i,
aceast� experien�� ar�ta ca �i cum fusese un proces al ra�iunii. Dar, a
avut grij� s� le explice c� nu a fost a�a. Realizarea s-a petrecut
fulger�tor. A perceput adev�rul direct. �Eu-l� era
ceva foarte real, singurul lucru real. Frica de moarte a disp�rut odat�
pentru totdeauna. De atunci, "Eu-l" a continuat s� fie perceput
asemenea notei fundamentale sruti , ce st� la
baza tuturor celorlalte note �i cu care se �mplete�te.
Astfel, t�n�rul Venkataraman s-a reg�sit �n
v�rful spiritualit��ii, f�r� nici o preg�tire serioas�
anterioar�. Ego-ul s-a pierdut �n torentul Con�tiin�ei
Sinelui. Dintr-o dat�, b�iatul ce �n mod obi�nuit era numit
Venkataraman, a �nflorit �ntr-un �n�elept
�i Sf�nt.
S-a observat o transformare
complet� �n via�a t�n�rului �n�elept.
Lucrurile ce mai �nainte aveau importan�� pentru el, acum
�i pierduser� valoarea. Valorile spirituale ce le ignorase
p�n� atunci, au devenit singurul subiect de interes. Studiile
�colare, prietenii, rela�iile, toate acestea nu mai aveau nici o
semnifica�ie pentru el. S-a maturizat, devenind total indiferent la
ceea ce-l �nconjura. Umilin�a, bl�nde�ea, supunerea
�i alte virtu�i, au devenit podoabele lui. Evita orice companie,
prefera s� stea singur, total absorbit �n concentrarea
Sinelui. Mergea zilnic la templul Minaksi �i tr�ia o mare exaltare, ori
de c�te ori st�tea a�ezat �naintea imaginilor
zeilor �i sfin�ilor. Noua viziune asupra existen�ei �l
�nso�ea permanent, transfigur�ndu-i
�ntreaga via��.
Fratele mai mare al lui
Venkataraman a observat aceast� schimbare radical�. De
c�teva ori i-a repro�at aceast� indiferen�� �i acest
comportament tipic yoghin . Aproximativ la �ase
s�pt�m�ni dup� marea experien��, a urmat momentul de
cotitur�. Era �n 29 August 1896. Profesorul de limba englez�
al lui Venkataraman, �i d�duse acestuia drept pedeaps� pentru
dezinteresul la �nv���tur�, s� copieze o lec�ie de trei ori.
B�iatul tocmai o copiase de dou� ori, c�nd s-a oprit,
realiz�nd totala inutilitate a unor astfel de ac�iuni.
Arunc�nd deoparte cartea �i caietele, �i-a
�ndreptat corpul, a �nchis ochii �i s-a
ad�ncit �n medita�ie. �ntre timp, fratele
mai mare urm�rindu-i �ntreg comportamentul, a venit la el �i
i-a spus: "La ce-i folosesc toate astea unuia care se
comport� ca tine?" �n mod evident se dorea a fi un
repro� la comportamentul nefiresc al lui Venkataraman,
incluz�nd neglijarea studiilor. Venkataraman nu i-a r�spuns
�n nici un fel. A recunoscut �n sine, c� nu exist�
nici un folos �n a pretinde c� �nva��, min�indu-se
singur. A hot�r�t s�-�i p�r�seasc� familia; �i-a amintit c�
era un loc pe care ar fi vrut s�-l viziteze, Tiruvannamalai. Dac� �i-ar
fi f�cut cunoscut� inten�ia �i celorlal�i, nu l-ar fi l�sat s� plece.
A�a c� s-a hot�r�t s�-i p�c�leasc�. I-a spus fratelui mai
mare, c� va merge la �coal� dup� amiaz�, pentru a participa la un curs
special. Fratele s�u i-a cerut s� ia cinci rupii dintr-o cutie �i s�
pl�teasc� taxa la colegiul unde studia. Venkataraman a
cobor�t la parter; unchiul s�u i-a pus s� m�n�nce
�i i-a dat cele cinci rupii. Apoi a luat un atlas geografic din cas� �i
�i-a �nsemnat pe el cea mai apropiat� gar� de Tiruvannamalai,
- aceasta era Tindivanam. De fapt exista o linie de cale ferat� ce
ducea direct la Tiruvannamalai. �ns� atlasul era vechi, iar
traseul respectiv nu era men�ionat. Spun�ndu-�i c� trei rupii
ar trebui s�-i fie de ajuns pentru c�l�torie, Venkataraman a l�sat
restul de bani �mpreun� cu o scrisoare, �ntr-un loc
din cas� unde fratele s�u le-ar fi putut g�si cu u�urin��, �i a plecat
spre Tiruvannamalai. Iat� ce a scris �n scrisoare: "Am
pornit �n c�utarea Tat�lui meu, conform poruncii Lui. Acesta
(Venkataraman se referea la persoana lui) a pornit �ntr-o
misiune virtuoas�. De aceea nimeni nu ar trebui s�-�i fac� griji
�n privin�a acestuia. Nici un ban nu trebuie cheltuit pentru
c�utarea acestuia. Taxa pentru colegiu nu a fost pl�tit�. Al�turi sunt
dou� rupii."
Exista un blestem �n
familia lui Venkataraman - de fapt, era o binecuv�ntare -
conform c�ruia �n fiecare genera�ie, trebuia ca cineva s�
ajung� cer�etor. Acest blestem a fost l�sat de un ascet r�t�citor,
care, se spune c� a cer�it poman� la u�a unuia dintre str�mo�ii lui
Venkataraman �i a fost refuzat. Un unchi de-al lui Sundaram Aiyar din
partea tat�lui a devenit sannyasin; la fel �i
fratele mai mare al lui Sundaram Aiyar. Acum, i-a venit
r�ndul lui Venkataraman, de�i nimeni nu a prev�zut, c�
lucrurile vor lua o asemenea �ntors�tur�. Deta�area �i-a
g�sit ad�post �n inima lui Venkataraman, �i astfel a devenit
un parivrajaka.
C�l�toria pe care Venkataraman a
f�cut-o de la Madurai la Tiruvannamalai, a fost o adev�rat� epopee. Pe
la amiaz�, el a p�r�sit casa unchiului s�u. A mers pe jos
p�n� la gar� cam un kilometru. Din fericire trenul a avut
�nt�rziere �n acea zi, altfel l-ar fi
sc�pat. S-a interesat de pre�ul biletului �i a aflat c� pentru clasa a
treia spre Tindivanam, cost� dou� rupii �i treisprezece annas. �i-a
cump�rat un bilet �i a p�strat restul. Dac� ar fi �tiut c� mai exista o
leg�tur� direct spre Tiruvannamalai �i ar fi consultat tabela cu pre�ul
biletului, ar fi aflat c� acesta costa exact trei rupii, c�t
avea el. Imediat ce trenul a sosit, s-a urcat �n el lini�tit,
ocup�ndu-�i locul. Unul dintre c�l�tori, un Maulvi, a intrat
�n conversa�ie cu Venkataraman. De la acesta Venkataraman a
aflat c� exista o linie ce deservea un traseu direct spre
Tiruvannamalai �i c� are posibilitatea s� schimbe la Viluppuram, f�r� a
mai merge p�n� la Tindivanam. Aceasta a fost o informa�ie
folositoare. Se l�sase �ntunericul c�nd trenul a
ajuns la Tiruccirappalli. Lui Venkataraman i se f�cuse foame; cu o
jum�tate de anna, a cump�rat dou� pere; �i
�n mod destul de ciudat, chiar de la prima
�mbuc�tur�, foamea i-a fost potolit�. Cam pe la trei
diminea�a trenul a sosit la Viluppuram. Venkataraman a
cobor�t din tren cu inten�ia de a parcurge restul drumului
p�n� la Tiruvannamalai pe jos.
La rev�rsatul zorilor a intrat
�n ora� �i a c�utat s� dea de un indicator care s�-i arate
drumul c�tre Tiruvannamalai. A z�rit o born� kilometric� pe care scria
'Mamballappatu', �ns� nu �tia dac� Mamballappatu este una
dintre localit��ile pe drumul spre Tiruvannamalai. �nainte de
a mai �ncerca s� afle care este drumul pe care trebuie s�
apuce, a c�utat s� se re�mprosp�teze pu�in, fiind obosit �i
�nfometat. A intrat �ntr-un hotel �i a cerut
m�ncare. A trebuit s� a�tepte p�n� la
pr�nz pentru ca m�ncarea s� fie gata. Dup� ce a
m�ncat, a oferit doi annas drept
plat�. Proprietarul hotelului l-a �ntrebat c��i
bani are. C�nd a aflat de la Venkataraman c� mai are doar doi annas �i jum�tate, a refuzat s� accepte
plata. De asemenea, proprietarul hotelului i-a spus c� Mambalappattu
este �n drum spre Tiruvannamalai. Venkataraman s-a
�ntors la gara Viluppuram �i a cump�rat un bilet spre
Mambalappattu, care l-a costat exact m�runtul pe care �l mai
avea.
Era �ntr-o dup� amiaz�,
c�nd Venkataraman a sosit la Mambalappattu cu trenul. De
acolo a luat-o la pas spre Tiruvannamalai. A mers cam �aisprezece
kilometri �i se �nserase. Era un templu construit din roci
uria�e, �n vecin�tatea localit��ii Arayaninallur. A mers la
intrare, a a�teptat s� i se deschid� u�ile, a intrat �i s-a a�ezat
�n sala coloanelor. Acolo a avut o viziune - cum o lumin�
str�lucitoare a �nv�luit �ntreg locul. Nu era o
lumin� fizic�. A persistat pentru o vreme, apoi a disp�rut.
Venkataraman a continuat s� stea �ntr-o stare de
ad�nc� medita�ie, p�n� ce a fost adus la realitate
de c�tre preo�ii templului, ce a�teptau s� �ncuie u�ile �i s�
mearg� la un alt templu cam la un kilometru distan�� la Kilur, pentru o
slujb�. Venkataraman i-a urmat, iar c�nd a intrat
�n cel�lalt templu, s-a pierdut iar�i �n medita�ie
(Samadhi). Dup� ce preo�ii �i-au terminat �ndatoririle, l-au
trezit, dar nu i-au oferit nimic de m�ncare. Paracliserul
templului ce v�zuse comportamentul col�uros al preo�ilor, i-a implorat
pe ace�tia s�-i ofere o parte din ofranda adus� la templu �i
neobi�nuitului t�n�r. C�nd Venkataraman a cerut s�
bea pu�in� ap�, a fost �ndrumat c�tre casa unui anume Sastri,
ce era la oarecare distan��. Ajuns la acea cas�, a le�inat.
C�teva minute mai t�rziu, �i-a revenit �i a v�zut
un mic grup de oameni privindu-l curio�i. A b�ut ap�, a
m�ncat pu�in, s-a �ntis �i a adormit.
�n urm�toarea diminea��
s-a trezit. Era 31 August 1896, s�rb�toarea Gokulastami,
ziua de na�tere a lui Sri Krishna. Venkataraman �i-a reluat c�l�toria,
merg�nd �n t�cere pentru o vreme. Se sim�ea obosit
�i �nfometat. A�a c�, s-a g�ndit s�
m�n�nce mai �nt�i, iar apoi s� porneasc�
spre Tiruvannamalai, cu trenul dac� ar fi fost posibil. I-a trecut prin
minte c� s-ar putea dispensa de perechea de cercei din aur pe care o
avea, pentru banii necesari unui eventual bilet pentru c�l�torie. Dar
cum putea fi realizat acest lucru? A mers �i s-a a�ezat �n
fa�a unei case, ce din �nt�mplare apar�inea unui
anume Muthukrishna Bhagavatar. I-a cerut lui Bhagavatar
m�ncare �i a fost �ndrumat c�tre st�p�na
casei. Bunei doamne i-a f�cut pl�cere s�-l primeasc� pe
t�n�rul sadhu �i l-a hr�nit, �ntr-un moment de bun
augur, ziua de na�tere a lui Krishna. Dup� mas�, Venkataraman a mers
iar�i la Bhagavatar �i i-a spus acestuia c� ar vrea s�-�i amaneteze
cerceii pentru patru rupii, ceea, ce i-ar fi permis s�-�i duc� la bun
sf�r�it pelerinajul. Cerceii valorau cam dou�zeci de rupii,
dar Venkataraman nu avea nevoie de at��ia bani. Bhagavatar a
examinat cerceii, i-a oferit lui Venkataraman suma pe care acesta a
cerut-o, a notat adresa t�n�rului, �i-a scris propria adres�
pe o bucat� de h�rtie pentru t�n�r �i i-a spus
acestuia c� �i poate r�scump�ra cerceii oric�nd.
Venkataraman a luat masa �n casa lui Bhagavatar. Pioasa
doamn� i-a oferit un pachet cu dulciuri pe care le preg�tise pentru
Goculastami. Venkataraman �i-a luat r�mas bun, a rupt bucata de
h�rtie pe care Bhagavatar i-a dat-o (deoarece nu avea nici
cea mai mic� inten�ie de a-�i recupera cerceii) �i a plecat spre gar�.
Ne exist�nd nici un tren p�n� spre diminea��, �i-a
petrecut noaptea acolo. �n diminea�a de 1 Septembrie 1896,
s-a urcat �n trenul spre Tiruvanamalai. C�l�toria nu a durat
prea mult. Cobor�nd din tren, s-a gr�bit spre marele templu
Arunacalesvara. Toate por�ile erau deschise, chiar �i por�ile altarului
interior. Nu era nici un om �n templu, nici m�car preo�ii.
Venkataraman a intrat �n sanctum sanctorum �i
astfel, st�nd �n fa�a Tat�lui Arunacalesvara, a
tr�it un mare extaz �i o bucurie de nedescris. C�l�toria epic� a luat
sf�r�it. Corabia a ajuns cu bine �n port.
Restul a ceea ce noi numim cu
pre�uire ca fiind via�a lui Ramana, (de acum �n colo
�l vom numi Ramana) a fost petrecut la Tiruvanamalai. Ramana
nu a fost ini�iat oficial �n sannyasa. Dup�
ce a ie�it din templu, r�t�cind pe str�zile ora�ului, cineva l-a
strigat �i l-a �ntrebat dac� nu dore�te s�-�i taie p�rul. A
consim�it imediat �i a fost condus la rezervorul Ayyankulam, unde un
frizer i-a b�rbierit capul. Apoi st�nd pe treptele bazinului,
�i-a aruncat �n ap� restul de bani r�ma�i. De asemenea a
renun�at la pachetul cu dulciuri d�ruit de doamna Bhagavatar, precum �i
la cordonul sacru, ce-l poart� orice brahman. Pe c�nd se
�ntorcea la templu �i tocmai se �ntreba de ce �i-ar
supune trupul luxului unei b�i, o ploaie toren�ial� ivit� din senin,
l-a f�cut leoarc�.
Primul loc din Tiruvannamalai
�n care Ramana a locuit, a fost marele templu. Pentru
c�teva s�pt�m�ni a r�mas �n sala celor o
mie de coloane. Dar era tot mai adesea deranjat de unii copii
neast�mp�ra�i, ce aruncau cu pietre �n el
�n timp ce medita. S-a mutat �ntr-un col�
�ntunecos, un fel de scobitur� �n p�m�nt,
denumit� Patala-lingam . Ne tulburat de nimeni,
obi�nuia s� petreac� zile �ntregi �ntr-o
ad�nc� interiorizare. St�tea �n samadhi neclintit,
ne lu�nd �n seam� nici m�car mu�c�turile viermilor
�i insectelor. Cur�nd, neast�mp�ra�ii b�ie�i au
descoperit unde s-a retras, re�ncep�nd s� arunce cu
cioburi �n t�n�rul Svami .
Tr�ia �n acea vreme �n Tiruvannamalai un Svami mai �nv�rst� pe nume Seshadri. Cei
care nu-l cuno�teau �l luau drept nebun. Acesta uneori
�l p�zea pe t�n�rul Svami �i
alunga derbedeii. �n cele din urm�, Ramana a fost luat din
groap� de ni�te devo�i, f�r� ca el s� fie con�tient de acest lucru, �i
a�ezat �n vecin�tatea altarului dedicat lui Subrahmanya. Din
acel moment a existat tot timpul cineva care s� aib� grij� de Ramana.
Locul �n care �i ducea zilele era schimbat
deseori. Gr�dini, pe�teri, temple - toate acestea erau alese de ce-i
ce-l ocroteau pe Svami . El nu vorbea niciodat�.
Nu pentru c� f�cuse vreun leg�m�nt �n acest sens,
ci pentru c� nu era �nclinat s� vorbeasc�. Uneori texte
precum Vasistham sau Kaivalyanavanitam , �i erau citite cu voce tare.
La mai pu�in de �ase luni dup� ce
a ajuns la Tiruvannamalai, Ramana s-a stabilit la templul Gurumurtam
�n urma rug�min�ilor insistente a celui ce avea grij� de el,
un anume Tambiransvami. Cu fiecare zi care trecea, Ramana devenea tot
mai cunoscut, sporind num�rul pelerinilor �i curio�ilor ce veneau s�-l
vad�. Cam dup� un an de �edere la Gurumurtam, Svami - ce era cunoscut
de c�tre localnici sub numele de Barhmana-Svami - s-a mutat
�n apropierea unei livezi de mango. �n acest loc,
unul din unchii s�i, Nelliyappa Aiyar, i-a dat de urm�. Nelliyappa
Aiyar era un avocat de gradul doi la Manamadurai. Av�nd s�
afle de la un prieten c� Venkataraman era un Sadhu respectat
la Tiruvannamalai, a plecat �ntr-acolo s�-l vad�. A f�cut tot
ce-a putut s�-l conving� pe Ramana s�-l �nso�easc� la
Manamadurai, dar t�n�rul �n�elept nu s-a l�sat
�nduplecat. Nu a ar�tat nici cel mai mic semn de interes fa��
de vizitatorul s�u, a�a c� Nelliyappa Aiyar s-a �ntors
dezam�git la Manamadurai. Oricum, el a transmis nout��ile c�tre
Alagamal, mama lui Ramana. Alagamal a mers la Tiruvannamalai
�nso�it� de c�tre fiul s�u mai mare. Ramana tr�ia pe atunci
la Pavalakkunru, undeva la est de Arunachala. Cu lacrimi �n
ochi, Alagamal l-a implorat pe Ramana s� se �ntoarc� acas�,
dar pentru sf�nt nu exista cale de �ntoarcere.
Nimic nu l-a impresionat, nici m�car pl�nsul �i vaietele
mamei sale. A p�strat t�cerea f�r� a da vreun r�spuns. Un devot ce a
observat eforturile �ndelungate ale mamei at�tea
zile la r�nd, i-a cerut lui Ramana m�car s� scrie un r�spuns.
�n�eleptul a scris pe o bucat� de h�rtie,
�n t�cere �i la un mod impersonal, urm�toarele: "�n
conformitate cu prarabdha fiec�ruia, Unicul hot�r�te pentru fiecare
cum s� ac�ioneze. Ceea ce nu trebuie s� se
�nt�mple, nu se va �nt�mpla
niciodat�, indiferent de eforturile f�cute. Iar ceea ce trebuie s� se
�nt�mple, nu va avea cum s� nu se
�nt�mple, oric�t de mult s-ar str�dui
cineva s� �mpiedice acest lucru. Este o certitudine. De aceea
�n�elept este s� stai lini�tit."
Is there a generic form of arthrotec rosis where arthrosis is caused by damage at the spine without inflammation?
--Richard B., Loma Linda, CA
Thanks for the suggestion. What you are suggesting is a different cause of arthritis in some cases. This is a type of neuroarthritis that is characterized by changes Metacam comprar online in the brain with decreased density of the synapses. Usually, it is associated with an altered balance between inflammation and neurogenic inflammation.
In this case, the damage to cartilage was most likely caused by arthritis both the disease, and by exposure to sunlight because of the low UVB exposure in northern California. a recent study published in the British Journal of Dermatology, researchers in the U.K. showed that even low doses of ultraviolet radiation is there a generic form of arthrotec can cause skin inflammation; this be prevented if the sun-exposed skin is bathed in sunscreen.
--Michael D.
Hi Michael,
Yes, it is possible, and I think this is the explanation for finding in northern California (though obviously the cause needs more research). Your concern is understandable - we have an extreme UVB exposure from the sun (we live in a very hot climate), and people need to be aware of this.
Thanks for the reminder of why we need to stay in the shade after a long day of sun exposure. It is also what reduces the risk of skin cancer. For further reading: Sunburn and Melanoma - What is it About Us?
--Arianne C., New York, NY
Hi, I have just read your article on Arthritis which I hope will aid other people with Arthritis and get them to look for treatments. I have always had arthritis and in the past I have had osteoporosis. joint pain and swelling for about 7 years and have had a few rounds of corticostero therapy as it has been tried and nothing done. I really want to get better as soon possible and have been trying a new anti-inflammatory drug which I really have hoped would do the trick, but for this reason have started steroids as I want a quick fix. understand that is not the best way to fight Arthritis but is just what I have been trying all these years. However, over the last few days I have had a severe pain in my elbow and wrist which has been like somebody just hit my shoulder with a mallet or something. Is something going on now with the drugs or arthritis? I was always told arthritis a sign of aging and is related however what I am experiencing is clearly more serious than that.
Best regards,
Michael - A.P.
I have had arthritis too for over forty years and have been under the care of a rheumatologist (an orthopedist) who has been looking at arthrotec 50 kopen my data and is pretty sure that I need to have orthoptic surgery. The old days of just taking NSAIDS for inflammation will not be used any more. The new arthritis medicines need to be taken in the evenings or after night time use of the sun. I was given steroids for arthritis back when I lived in the UK but dose I was getting not working at all!
- Seifhennersdorf
- Hecklingen
- Garching bei München
- Wittenberg
- Dornburg-Camburg
Arthrotec 120 Pills 500mg $199 - $1.66 Per pill Arthrotec 120 Pills 500mg $199 - $1.66 Per pill Arthrotec 120 Pills 500mg $199 - $1.66 Per pill
Safe place to buy generic cialis online | Viagra for sale vancouver | Where can i buy tamoxifen uk
Weißenthurm | Schwäbisch Gmünd |
Woodstock | Neumarkt in der Oberpfalz |
Hervey Bay | Sunshine Coast |
What is the generic for arthrotec ?) and if I get around to it I'll post it. Thanks, everyone. I had some trouble figuring this together but the result is pretty nifty.
I also took note of an early review Arthrotec on Amazon. I think the reviewer was a fairly experienced reader.
I also have a review of the software and where to buy arthrotec in ireland some notes from a couple of tests done by a friend. The following notes are for an older version of Arthrotec called 4.0.1.
The software is free and requires no purchase from the manufacturer. Arthrotec allows you to create your own test scripts using the standard script format. When you load the test script into Arthrotec, it can read test scripts from several sources, including your local folder, network, network-accessible files, FTP, web, email, and from an external text editor.
Arthrotec 4.0.1 works as the earlier version and supports a number of functions for testing the various components in your hardware.
The new Arthrotec has been improved in several areas to make it more user friendly. Arthrotec 4.0.1 does not require any extra software to work. One of the most significant changes is addition of an Arthrotec-based toolbox, which is a graphical interface to the many functions. This is intended to allow users build up a test environment with the tools that are available in the Arthrotec suite. This toolbox will also help with testing and troubleshooting your hardware. I do not have any experience testing the toolbox myself, but I do enjoy using it. The toolbox itself is not user friendly, but there is a nice GUI that has the basic functionality. It is fairly easy to find the commands for arthrotec in ireland most of things it provides. Some to note: The new toolbox has improved support for the USB cable test tool. As you can see in the picture, two cables are connected to different USB ports. Using the test tool, you need to make sure that if one of the cables has a different pinout, it will work. That said, I could not get the device to work using both cables, so it does not appear to be a problem as of yet. I suspect that this is a problem for other manufacturers. The new toolbox is also better designed for Windows XP users. This drug prices in canada vs usa is not a big deal for Windows 7 users and 8 users. You are not going to find a program on the Arthrotec website that has any Windows XP support. However, there are some Windows XP related settings on the Arthrotec website that you need to change. can also download a Windows XP compatible version of the toolbox. In addition, to make testing more user friendly, the Arthrotec software has been redesigned so that it is easier to use and the menus can be navigated. If you want to test the functions of Arthrotec tools, buy arthrotec online ireland you can start with the "Tools and Utilities" folder. Click on the Test tab and then select Arthrotec from the "Tools" menu. Once connected, menu has many functions for testing the various functions. basic function is to allow the user select from a set of options. To save the state of Arthrotec environment, user can click on the "Save" button. "Test" option will allow you to run an Arthrotec script against a variety of test devices. There are four different methods of input available.
The How much does doxycycline cost in the uk first is one way input, in which the script will take output of a set test devices connected to Arthrotec and compare it the device state. second is two way input, in which a set of test devices is hooked up to Arthrotec, the script is executed against devices, and then the scripts will compare results of the tests. This is called "Two Way". The third method is "Await", in which Arthrotec will wait until a user clicks the Start button after a few seconds, then the Arthrotec script will be run. The fourth method is "Batch", in which one Arthrotec script is run against a number of test devices in a certain order. The script will compare results of the devices to one state of the Arthrotec environment that scripts are written for.
All the test devices that make up this software can be accessed from a web page. The website is located at http://www.arthrotec.com.
The test scripts in toolbox are designed to run in the Arthrotec GUI. scripts can be called by any application you like. There is a GUI that can be accessed from the Tools menu. However, you can also use the mouse to perform all of the operations. GUI is very simple, but it provides.
- Arthrotec in Salmon arm
- Arthrotec in Shepparton
- Arthrotec in Vt.
Arthrotec Tabletten Kaufen
5-5 stars based on
37 reviews
�n 1903 a sosit la
Tiruvannamalai un mare �nv��at, un savant al limbii
sanskrite, Ganapati Sastri, cunoscut �i sub numele de Ganapati Muni
datorit� austerit��ilor la care se supunea. El avea titlul onorific de Kavyakantha (cel ce s-a n�scut poet), iar discipolii i se adresau
cu nayana (tat�). Era un specialist in cultul
Mamei Divine. El l-a vizitat pe Ramana in grota Virupaksa de
c�teva ori. O dat� �n 1970 era m�cinat de
�ndoial� �n ceea ce prive�te propriile practici
spirituale. A urcat muntele, l-a v�zut pe Ramana st�nd singur
�n pe�ter� �i i s-a adresat ca pentru sine: "Tot
ceea ce am avut de citit am citit; chiar �i Vedanta
Sastra am �n�eles-o pe deplin; am f�cut �i Japa dup� pofta inimii mele; �ns� nu am ajuns s� �n�eleg
ce �nseamn� tapas. De aceea am
c�utat refugiu la picioarele tale. Te rog lumineaz�-m� �n
leg�tur� cu natura tapas- ului."
Ramana a r�spuns, de data aceasta prin viu grai: "Dac� cineva
cerceteaz� de unde apare no�iunea de 'Eu', mintea este absorbit� acolo,
acesta este tapas. C�nd se
repet� o mantra, iar cel ce o repet�
cerceteaz� de unde apare sunetul acelei mantra,
mintea este absorbit� �n acel loc; acesta este tapas."
Pentru c�rturar acest r�spuns a fost ca o revela�ie; a sim�it gra�ia
sf�ntului �nv�luindu-l. El este cel ce l-a
proclamat pe Ramana ca fiind Maharshi �i Bhagavan.
A compus imnuri �n sanskrit� �n cinstea
�n�eleptului �i de asemenea a scris Ramana-Gita,
�n care explic� �nv���turile lui.
Alagamal, mama lui Ramana, dup�
ce s-a �ntors la Manamadurai, �i-a pierdut fiul cel mare. Doi
ani mai t�rziu, Nagasundaram, fiul ei cel mai mic, a f�cut o
scurt� vizit� la Tiruvannamalai. Ea �ns�i mai fusese odat�
acolo, pe c�nd se �ntorcea dintr-un pelerinaj de la
Varanasi, iar alt�dat� �n timpul unei vizite la Tirupati. Cu
aceast� ocazie s-a �mboln�vit �i a suferit c�teva
s�pt�m�ni, av�nd simptome de febr� tifoid�. Ramana
a ar�tat o mare aten�ie �n a o �ngriji pentru a-i
reface s�n�tatea. El chiar a compus un imn �n limba tamil�,
implor�ndu-l pe St�p�nul Arunachala s� o vindece de
orice boal�. Primul vers al imnului sun� astfel: "O,
Vindec�torule �n forma unui Munte ce-ai ap�rut s� vindeci
boala tuturor celor n�scu�i, ce vin unul dup� altul asemenea valurilor!
O, St�p�ne! Este datoria Ta s�-mi salvezi mama,
vindec�ndu-i febra celei ce �i-a g�sit singurul refugiu la
picioarele Tale." De asemenea s-a rugat ca mamei sale s�-i
fie acordat� viziunea divin� �i deta�area de orice de�ert�ciune
lumeasc�. Nu mai este nevoie s� spunem c� ambele rug�ciuni au primit
r�spuns favorabil. Alagamal �i-a revenit �i s-a �ntors la
Manamadurai. Dar nu mult timp dup� aceea, a revenit la Tiruvannamalai;
pu�in mai t�rziu a urmat-o �i fiul cel mic, Nagasundaram care
�ntre timp �i pierduse so�ia, l�s�ndu-l
cu un copil. Era pe la �nceputul anului 1916 c�nd
Mama a venit, hot�r�t� s�-�i petreac� tot restul vie�ii cu
Ramana. Cur�nd, dup� ce mama sa a sosit, Ramana s-a mutat din
Virupaksa la Skandasramam, pu�in mai sus pe munte. Mama a primit
instruire pentru o via�� spiritual� intens�. Ea a �mbr�cat
roba galben-brun� �i a luat �n grij� buc�t�ria ashram-ului.
Nagasundaram de asemenea a devenit un sannyasin,
lu�ndu-�i numele de Niranjanananda. �ntre
discipolii lui Ramana, el a fost mai bine cunoscut ca Chinnaswami
(Swami Cel T�n�r). �n 1920 s�n�tatea Mamei s-a
�ubrezit, iar suferin�ele unei v�rste �naintate au
�nceput s� o ajung�. Ramana i-a ar�tat mult� grij� �i
afec�iune, �i-a petrecut chiar �i nop�ile l�ng� ea, f�r� s�
doarm�. Sf�r�itul a venit pe 19 Mai 1922, ziua Bahulanavami,
�n luna de Vaisakha. Trupul ei a fost
cobor�t la poalele muntelui pentru a fi �ngropat.
Locul a fost ales �n cel mai sudic punct, �ntre
Palitirtham �i Daksinamurti Mantapam. �n timpul
�ndeplinirii ceremoniei, Ramana a stat privind �n
t�cere. Nirajanananda Swami s-a hot�r�t s� locuiasc�
l�ng� morm�nt. Ramana a r�mas �n
continuare la Skandasramam, dar a vizitat zilnic morm�ntul.
Cam dup� �ase luni, a venit s� se stabileasc� acolo, la poalele
muntelui, dup� cum a explicat mai t�rziu, nu din proprie
ini�iativ�, ci ca supus al Voin�ei Divine. Astfel a fost fondat
Ramanasramam. Peste morm�nt s-a construit un templu ce a fost
sfin�it �n 1949. Odat� cu trecerea anilor, ashram-ul s-a
dezvolta constant, iar oamenii, nu numai din India, ci din toate
col�urile lumii, au venit s�-l viziteze pe sf�nt �i s�
primeasc� ajutor �n str�dania lor spiritual�.
Primul discipol occidental al lui
Ramana a fost F.H. Humphrys. A sosit �n India �n
1911, pentru a prelua un post �n serviciul de poli�ie la
Vellore. �ncredin��ndu-se practicilor oculte, era
�n c�utarea unui Mahatma. Humphrys avea
un profesor meditator de limba telegu, prin intermediul c�ruia l-a
cunoscut pe Ganapati Sastri, iar acesta din urm� l-a dus in fa�a lui
Ramana. Englezul a fost extrem de impresionat. Scriind despre prima s-a
�nt�lnire cu Ramana �n International
Psychic Gazzete , el spunea: "Odat� ajun�i la
pe�ter�, ne-am a�ezat �n fa�a Lui, la picioarele Lui, f�r� a
spune nimic. Am r�mas a�a pentru o lung� perioad� de timp �i am sim�it
cum m� �nal� din propria-mi fiin��. O jum�tate de or� am
privit �n ochii lui Maharshi, a c�ror expresie de profund�
contempla�ie, nu s-a schimbat deloc... Maharshi este un om dincolo de
orice descriere a expresiei de demnitate, bl�nde�e,
st�p�nire de sine �i for�� de convingere." Ideile
despre spiritualitate ale lui Humphrys s-au schimbat �n mai
bine, ca rezultat al contactului cu Ramana. �i-a repetat vizita la
Arunachala. El �i-a consemnat impresiile �ntr-o scrisoare
c�tre un prieten din Anglia, care l-a r�ndul lui a publicat-o
�n Gazette men�ionat� mai sus.
�ntr-una dintre aceste scrisori, a scris: "Nu-�i
po�i imagina un lucru mai frumos dec�t z�mbetul
S�u." �i iar�i, "Este deosebit� schimbarea ce se
produce �ntr-un om �n Prezen�a Sa!"
Nu to�i cei ce au vizitat
ashramul erau oameni buni. Uneori �i f�ceau apari�ia chiar
�i a�a zi�i sadhu, nu tocmai bine inten�iona�i.
�n anul 1924, ho�ii au spart de dou� ori ashram-ul pentru a-l
pr�da. A doua oar�, ei chiar L-au lovit pe Maharshi,
consider�nd c� au g�sit prea pu�in de furat. C�nd
unul dintre discipoli i-a cerut permisiunea lui Maharshi de a-i pedepsi
pe ho�i, sf�ntul nu a fost de acord, spun�nd: "Ei
au propria lor Dharma, noi o avem pe a
noastr�. Este datoria noastr� de a �ndura �i de a ne ab�ine.
Mai bine s� nu fim asemenea lor." C�nd unul dintre
ho�i L-a lovit peste coapsa st�ng�, El i-a spus: "Dac�
nu e�ti mul�umit, m� po�i lovi �i peste cel�lalt picior."
Dup� ce ho�ii au plecat, unul dintre discipoli a examinat urmarile
loviturilor primite de Ramana. Sf�ntul a ad�ugat: "Am
primit �i eu pu�in� puja,"
cuv�nt care semnific� at�t adorare, venera�ie,
c�t �i lovitur�, purjare, �oc.
Spiritul de pace �i lini�te
impregnat �n Sf�nt �i �n mediul din jurul
Lui, avea efect chiar �i asupra animalelor �i p�s�rilor ce deveneau
foarte prietenoase. Ramana a aratat celorlalte fiin�e aceea�i
considera�ie pe care le-a ar�tat-o �i oamenilor ce L-au vizitat.
C�nd se referea l-a un animal sau pas�re,
�ntotdeauna spunea la un mod mai personal "el", sau "ea", nu
spunea "acesta" sau "aceasta". P�s�rile �i veveri�ele �i-au construit
cuiburi �n jurul Lui. Vacile, c�inii �i maimu�ele
�i-au g�sit refugiu �n ashram. Toate aceste fiin�e aveau un
comportament foarte inteligent - �n special vaca Laksmi. El
le cuno�tea starea �n am�nunt. Se interesa dac� s-au hr�nit
bine. C�nd se �nt�mpla s� moar� una
dintre aceste fiin�e, corpul �i era �ngropat �i i
se f�cea ceremonia cuvenit�. Via�a la ashram curgea lin,
�ntr-un mod pl�cut. O dat� cu trecerea timpului, tot mai
mul�i vizitatori veneau la ashram, - unii dintre ei pentru o perioad�
scurt�, al�ii pentru perioade mai lungi. Dimensiunile ashramului
cre�teau, s-au construit anexe noi, - un grajd pentru vite, o �coal�
pentru studiul vedelor, un departament pentru
publica�ii, Templul de adora�ie al Mamei, etc. Ramana �i
petrecea majoritatea timpului �ntr-un hol, ce fusese
construit cu inten�ia de a le da c�t mai multor posibilitatea
de a se afla �n jurul S�u. Asta nu �nsemna c� nu
era activ. Obi�nuia s� �mpleteasc� frunze ce se foloseau
drept farfurii, �ngrijea legumele, citea articole de pres�,
se uita prin ziare �i c�r�i, sugera r�spunsuri la scrisorile primite,
etc. �i totu�i era clar deta�at de toate lucrurile. Primea numeroase
invita�ii de peste tot, dar niciodat� nu a p�rasit Tiruvannamalai, iar
�n ultimii ani nu a mai ie�it nici m�car din ashram.
�n cea mai mare parte a timpului, zilnic, oamenii st�teau
�naintea Lui. St�teau mai mult t�cu�i. Se
�nt�mpla uneori s� i se pun� �ntreb�ri;
uneori r�spundea. Era o experien�� aparte s� stai �naintea
Lui �i s�-i prive�ti ochii str�lucitori. Mul�i, prin experien�ele
tr�ite, ajungeau la o lini�te �i pace dincolo de orice descriere.
�n 1946 s-au s�rb�torit
cincizeci de ani de c�nd Ramana venise la Tiruvannamalai.
�n 1947 starea s�n�t��ii Lui a �nceput s� se
�nr�ut��easc�. �nc� nu �mplinise 70 de
ani, dar ar�ta mult mai �n v�rst�. Spre
sf�r�itul anului 1948 un mic nodul i-a ap�rut sub cotul
bra�ului st�ng. Cresc�nd �n m�rime,
doctorul ashramului a hot�r�t s�-l extirpe, dar �n
decurs de o lun�, acesta a reap�rut. Au fost chema�i chirurgi din
Madras, iar ace�tia l-au operat. Rana nu s-a vindecat, iar tumora a
revenit. La o examinare ulterioar�, a fost diagnosticat cancerul.
Doctorii au sugerat amputarea bra�ului p�n� deasupra p�r�ii
afectate. Ramana a r�spuns z�mbind: "Nu este nici
un motiv de �ngrijorare. Trupul este el �nsu�i o
boal�. L�sa�i-l s� aib� un sf�r�it natural. De ce s� fie
mutilat? Simpla bandajare a p�r�ii afectate este de ajuns."
I s-au mai f�cut dou� opera�ii, dar tumora a reap�rut de fiecare dat�.
A fost �ncercat� �i medicina tradi�ional� �i homeopatia.
Boala nu a cedat nici unui tratament. Sf�ntul nu se ar�ta
deloc �ngrijorat, �i era cu totul indiferent la suferin��. A
privit parc� din exterior cum boala �i distruge trupul. Dar
ochii Lui au continuat s� radieze ca �ntotdeauna; iar Gra�ia
Lui s-a rev�rsat asupra tuturor fiin�elor. Mul�imea venea �n
num�r mare. Ramana a insistat ca to�i s� fie l�sa�i s�-�i primeasc� darsana de la El. Devo�ii �i doreau ca Ramana s�-�i cure�e trupul
apel�nd la puterile sale supranaturale. Ramana le-a ar�tat
compasiune acelor ce s-au �ntristat �i le-a reamintit
permanent ca Bhagavan nu este trupul: "Ei iau acest trup
drept Bhagavan �i �i atribuie suferin�a. Ce p�cat! Ei sunt
m�hni�i c� Bhagavan este pe cale s�-i p�r�seasc� - unde ar
putea pleca �i cum?"
Sf�r�itul a venit pe 14
Aprilie 1950. �n acea sear�, Ramana a d�ruit darsana devo�ilor sosi�i. To�i cei prezen�i �n ashram �tiau c�
sf�r�itul este aproape. To�i c�ntau imnul lui
Ramana c�tre Arunachala, cu refrenul Arunachala-Siva. Bhagavan le-a cerut celor ce-L �ngrijeau s�-L ajute s� se
ridice. �i-a deschis ochii lumino�i �i plini de gra�ie pentru pu�in
timp; a z�mbit; o lacrim� de fericire i s-a prelins din ochi;
iar la 8:47... s-a �nt�mplat. N-a fost nici o
lupt�, nici o zbatere, nici un spasm, nici unul dintre semnele mor�ii.
Chiar �n acel moment, o comet� foarte str�lucitoare a
str�batut �ncet bolta cereasc�, a ajuns �n dreptul
culmii sfantului munte Arunachala, apoi a dispa�rut �n
spatele acestuia.
Ramana Maharshi rareori a scris;
iar pu�inul pe care l-a scris �n versuri sau proz�, a fost
scris pentru a veni �n �nt�mpinarea
cererilor devo�ilor. El �nsu�i a spus o dat�: "�ntr-un
fel sau altul, nu mi s-a �nt�mplat niciodat� s�
scriu pur �i simplu o carte sau s� compun un poem, toate poemele pe
care le-am f�cut, au fost la cererea cuiva, iar altele au fost
�n legatur� cu un anumit eveniment particular."
Cea mai important� lucrare a Lui este Patruzeci de Versuri
despre Via��. �n poemul Upadesa Saram,
deasemenea o chintesen�� a Vedanta este redat al
patru-lea vers. Ramana a compus Cinci Imnuri c�tre Arunachala.
Unele lucr�ri ale lui Shankara cum ar fi Vivekacudamani si Atmabodhah au fost redate �n limba
tamil� ca imn. Majoritatea scrierilor Lui sunt �n limba
tamil�, dar a scris �i �n sanskrit�, telegu �i malayalam.
Cunoa�terea lui Sri Ramana,
aceea�i cu cea din Advaita Vedanta, are ca �int�
proprie Relizarea Sinelui. Punctul principal al �nv���turii
este legat de |