Header image header image 2
"Adev�rul Ultim este at�t de simplu ..."
|| HOME ||


Prezentare

La aproximativ 30 de mile sud de Madurai, exist� un sat Tirucculi dup� numele unui str�vechi templu al lui Siva, despre care au c�ntat doi dintre cei mai mari sfin�i tamili, Sanduramurti �i Manikkavacakar. �n acest loc sacru, au tr�it la sf�r�itul secolului nou�sprezece, un avocat f�r� atestat, Sundaram Aiyar �mpreuna cu so�ia sa Alagammal. Pietatea, devo�iunea �i caritatea, defineau acest cuplu deosebit. Sundaram Aiyar era generos peste m�sur�. Alagammal era o so�ie hindus� ideal�. Ea l-a n�scut pe Venkataraman �n 30 Decembrie 1879, cel ce mai t�rziu avea sa-i fie cunoscut lumii sub numele de Ramana Maharshi. A fost o zi norocoas� pentru hindu�i, ziua de Ardradarsanam. �n fiecare an, �n aceast� zi, imaginea lui Siva Dans�nd, - Nataraja, este scoas� afar� din templu �ntr-o procesiune ordonat�, pentru celebrarea gra�iei divine a St�p�nului, ce L-a f�cut s� apar� �naintea unor sfin�i cum ar fi Gautama, Patanjali, Vyaghrapada �i Manikkavacaka. �n anul 1879 �n ziua de Ardra, imaginea lui Nataraja din templul de la Tirucculi a fost scoas� cu tot fastul ceremonios �i chiar �n momentul �n care se preg�teau s-o reintroduc� �n templu, s-a n�scut Venkataraman. Nu s-a remarcat nimic distinctiv �n primii ani de tinere�e ai lui Venkataraman. El a crescut asemenea unui b�iat de nivel mediu. A fost trimis pentru �coala elementar� �n Tirucculi, iar apoi pentru �coala general� �n Dindigul. C�nd a �mplinit doisprezece ani, tat�l lui a murit. Acest fapt a impus plecarea la Madurai �mpreun� cu familia, pentru a tr�i la unchiul Subbaiyar din partea tat�lui. Acolo a fost trimis la Scott's Middle School, iar apoi la Liceul Misiunii Americane. Era un elev indiferent, nici pe departe preocupat de studii. �ns� era un t�n�r s�n�tos �i puternic. Colegii lui de �coal� �i al�i prieteni se temeau de puterea lui. Oric�nd, dac� vreunul dintre ei avea vreo pl�ngere �mpotriva lui, n-ar fi �ndr�znit s�-l �nfrunte, �n afara perioadei c�nd era adormit. Se spune c� era destul de neobi�nuit: nu �tia nimic din ce i se �nt�mpla �n timpul somnului. Era scos uneori afar� �i chiar b�tut f�r� ca m�car s� se trezeasc�. �n mod aparent a fost un accident c� Venkataraman a auzit de Arunachala la v�rsta de �aisprezece ani. �ntr-o zi, o rud� mai �n v�rst� a fost invitat� de familie �n Madurai. B�iatul l-a �ntrebat de unde vine. Ruda i-a r�spuns: �De la Arunachala�. Acest nume, �Arunachala�, a ac�ionat ca o vraj� magic� asupra lui Venkataraman, care cu evident� exaltare i-a pus urm�toarea �ntrebare b�tr�nului domn: �Ce? De la Arunachala? Unde-i asta?�. I s-a r�spuns ca Tiruvannamalai este tot una cu Arunachala.

Cur�nd dup� incidentul ce i-a atras lui Venkataraman aten�ia spre Arunachala, a existat o alt� �nt�mplare, care de asemenea a contribuit la �ntoarcerea min�ii b�iatului c�tre valorile mai ad�nci ale spiritualit��ii. S-a �nt�mplat s� pun� m�na pe o copie din Periyapuranam a lui Sekkilar, ce relata despre vie�ile sfin�ilor Saiva. A citit cartea �i a fost vr�jit de ea. Aceasta a fost prima parte de literatur� religioas� pe care a citit-o. Exemplul sfin�ilor l-a fascinat; �i �n ascunzi�urile inimii sale a g�sit ceva ce-i r�spundea cu bun�voin��. F�r� vreo vizibil� preg�tire timpurie, s-a ivit o dorin�� �n el c�tre emula�ia spiritului de renun�are �i devo�iune, ce constituie esen�a unei vie�i sfinte.

Experien�a spiritual� pe care acum Venkataraman era sincer doritor s� o aib�, a venit cur�nd �i �ntr-un mod total nea�teptat. Era cam pe la mijlocul anului 1896; Venkataraman avea �aptesprezece ani atunci. �ntr-una din zile st�tea singur la primul etaj al casei unchiului s�u. Era s�n�tos ca de obicei. Nu era nimic �n neregul� �n privin�a asta. �ns� o nea�teptat� �i evident� fric� de moarte a pus st�p�nire pe el. Sim�ea c� este pe moarte. De ce acest sentiment avea s�-l cuprind�, nu �tia. Sentimentul unei mor�i iminente, totu�i, nu l-a descurajat. Cu calm reflecta la ce avea s� fac�. �i-a spus: �Acum, moartea vine. Ce �nseamn� asta?. Ce �nseamn� s� mori? Acest corp moare.� Imediat dup� aceea, s-a l�sat jos �ntinz�ndu-�i m�inile �i �ncle�t�ndu-le, ca �i cum ar fi fost �n rigor mortis. �i-a oprit respira�ia �i �i-a �inut buzele foarte str�ns, astfel �nc�t, pentru oricine din exterior �nf��i�area corpului s�u sem�na cu un cadavru. Acum, ce-ar urma? Iat� ce g�ndea: "Ei bine, acum corpul acesta este mort. Va fi purtat c�tre rug �i acolo ars �i transformat �n cenu��. Dar odat� cu moartea acestui corp, sunt eu mort? Sunt eu corpul? Corpul acesta este inert �i t�cut. Dar simt �ntreaga for�� a personalit��ii mele, �i chiar vocea �Eu-lui� �n�untrul meu, separat� de corp. Deci sunt Spiritul ce transcende corpul. Corpul moare, dar Spiritul care-l transcende, nu poate fi atins de moarte. Asta �nseamn� c� sunt Spiritul etern�. Povestit� de Bhagavan Sri Ramana mai t�rziu, �n beneficiul discipolilor s�i, aceast� experien�� ar�ta ca �i cum fusese un proces al ra�iunii. Dar, a avut grij� s� le explice c� nu a fost a�a. Realizarea s-a petrecut fulger�tor. A perceput adev�rul direct. �Eu-l� era ceva foarte real, singurul lucru real. Frica de moarte a disp�rut odat� pentru totdeauna. De atunci, "Eu-l" a continuat s� fie perceput asemenea notei fundamentale sruti , ce st� la baza tuturor celorlalte note �i cu care se �mplete�te. Astfel, t�n�rul Venkataraman s-a reg�sit �n v�rful spiritualit��ii, f�r� nici o preg�tire serioas� anterioar�. Ego-ul s-a pierdut �n torentul Con�tiin�ei Sinelui. Dintr-o dat�, b�iatul ce �n mod obi�nuit era numit Venkataraman, a �nflorit �ntr-un �n�elept �i Sf�nt.

S-a observat o transformare complet� �n via�a t�n�rului �n�elept. Lucrurile ce mai �nainte aveau importan�� pentru el, acum �i pierduser� valoarea. Valorile spirituale ce le ignorase p�n� atunci, au devenit singurul subiect de interes. Studiile �colare, prietenii, rela�iile, toate acestea nu mai aveau nici o semnifica�ie pentru el. S-a maturizat, devenind total indiferent la ceea ce-l �nconjura. Umilin�a, bl�nde�ea, supunerea �i alte virtu�i, au devenit podoabele lui. Evita orice companie, prefera s� stea singur, total absorbit �n concentrarea Sinelui. Mergea zilnic la templul Minaksi �i tr�ia o mare exaltare, ori de c�te ori st�tea a�ezat �naintea imaginilor zeilor �i sfin�ilor. Noua viziune asupra existen�ei �l �nso�ea permanent, transfigur�ndu-i �ntreaga via��.

Fratele mai mare al lui Venkataraman a observat aceast� schimbare radical�. De c�teva ori i-a repro�at aceast� indiferen�� �i acest comportament tipic yoghin . Aproximativ la �ase s�pt�m�ni dup� marea experien��, a urmat momentul de cotitur�. Era �n 29 August 1896. Profesorul de limba englez� al lui Venkataraman, �i d�duse acestuia drept pedeaps� pentru dezinteresul la �nv���tur�, s� copieze o lec�ie de trei ori. B�iatul tocmai o copiase de dou� ori, c�nd s-a oprit, realiz�nd totala inutilitate a unor astfel de ac�iuni. Arunc�nd deoparte cartea �i caietele, �i-a �ndreptat corpul, a �nchis ochii �i s-a ad�ncit �n medita�ie. �ntre timp, fratele mai mare urm�rindu-i �ntreg comportamentul, a venit la el �i i-a spus: "La ce-i folosesc toate astea unuia care se comport� ca tine?" �n mod evident se dorea a fi un repro� la comportamentul nefiresc al lui Venkataraman, incluz�nd neglijarea studiilor. Venkataraman nu i-a r�spuns �n nici un fel. A recunoscut �n sine, c� nu exist� nici un folos �n a pretinde c� �nva��, min�indu-se singur. A hot�r�t s�-�i p�r�seasc� familia; �i-a amintit c� era un loc pe care ar fi vrut s�-l viziteze, Tiruvannamalai. Dac� �i-ar fi f�cut cunoscut� inten�ia �i celorlal�i, nu l-ar fi l�sat s� plece. A�a c� s-a hot�r�t s�-i p�c�leasc�. I-a spus fratelui mai mare, c� va merge la �coal� dup� amiaz�, pentru a participa la un curs special. Fratele s�u i-a cerut s� ia cinci rupii dintr-o cutie �i s� pl�teasc� taxa la colegiul unde studia. Venkataraman a cobor�t la parter; unchiul s�u i-a pus s� m�n�nce �i i-a dat cele cinci rupii. Apoi a luat un atlas geografic din cas� �i �i-a �nsemnat pe el cea mai apropiat� gar� de Tiruvannamalai, - aceasta era Tindivanam. De fapt exista o linie de cale ferat� ce ducea direct la Tiruvannamalai. �ns� atlasul era vechi, iar traseul respectiv nu era men�ionat. Spun�ndu-�i c� trei rupii ar trebui s�-i fie de ajuns pentru c�l�torie, Venkataraman a l�sat restul de bani �mpreun� cu o scrisoare, �ntr-un loc din cas� unde fratele s�u le-ar fi putut g�si cu u�urin��, �i a plecat spre Tiruvannamalai. Iat� ce a scris �n scrisoare: "Am pornit �n c�utarea Tat�lui meu, conform poruncii Lui. Acesta (Venkataraman se referea la persoana lui) a pornit �ntr-o misiune virtuoas�. De aceea nimeni nu ar trebui s�-�i fac� griji �n privin�a acestuia. Nici un ban nu trebuie cheltuit pentru c�utarea acestuia. Taxa pentru colegiu nu a fost pl�tit�. Al�turi sunt dou� rupii."

Exista un blestem �n familia lui Venkataraman - de fapt, era o binecuv�ntare - conform c�ruia �n fiecare genera�ie, trebuia ca cineva s� ajung� cer�etor. Acest blestem a fost l�sat de un ascet r�t�citor, care, se spune c� a cer�it poman� la u�a unuia dintre str�mo�ii lui Venkataraman �i a fost refuzat. Un unchi de-al lui Sundaram Aiyar din partea tat�lui a devenit sannyasin; la fel �i fratele mai mare al lui Sundaram Aiyar. Acum, i-a venit r�ndul lui Venkataraman, de�i nimeni nu a prev�zut, c� lucrurile vor lua o asemenea �ntors�tur�. Deta�area �i-a g�sit ad�post �n inima lui Venkataraman, �i astfel a devenit un parivrajaka.

C�l�toria pe care Venkataraman a f�cut-o de la Madurai la Tiruvannamalai, a fost o adev�rat� epopee. Pe la amiaz�, el a p�r�sit casa unchiului s�u. A mers pe jos p�n� la gar� cam un kilometru. Din fericire trenul a avut �nt�rziere �n acea zi, altfel l-ar fi sc�pat. S-a interesat de pre�ul biletului �i a aflat c� pentru clasa a treia spre Tindivanam, cost� dou� rupii �i treisprezece annas. �i-a cump�rat un bilet �i a p�strat restul. Dac� ar fi �tiut c� mai exista o leg�tur� direct spre Tiruvannamalai �i ar fi consultat tabela cu pre�ul biletului, ar fi aflat c� acesta costa exact trei rupii, c�t avea el. Imediat ce trenul a sosit, s-a urcat �n el lini�tit, ocup�ndu-�i locul. Unul dintre c�l�tori, un Maulvi, a intrat �n conversa�ie cu Venkataraman. De la acesta Venkataraman a aflat c� exista o linie ce deservea un traseu direct spre Tiruvannamalai �i c� are posibilitatea s� schimbe la Viluppuram, f�r� a mai merge p�n� la Tindivanam. Aceasta a fost o informa�ie folositoare. Se l�sase �ntunericul c�nd trenul a ajuns la Tiruccirappalli. Lui Venkataraman i se f�cuse foame; cu o jum�tate de anna, a cump�rat dou� pere; �i �n mod destul de ciudat, chiar de la prima �mbuc�tur�, foamea i-a fost potolit�. Cam pe la trei diminea�a trenul a sosit la Viluppuram. Venkataraman a cobor�t din tren cu inten�ia de a parcurge restul drumului p�n� la Tiruvannamalai pe jos.

La rev�rsatul zorilor a intrat �n ora� �i a c�utat s� dea de un indicator care s�-i arate drumul c�tre Tiruvannamalai. A z�rit o born� kilometric� pe care scria 'Mamballappatu', �ns� nu �tia dac� Mamballappatu este una dintre localit��ile pe drumul spre Tiruvannamalai. �nainte de a mai �ncerca s� afle care este drumul pe care trebuie s� apuce, a c�utat s� se re�mprosp�teze pu�in, fiind obosit �i �nfometat. A intrat �ntr-un hotel �i a cerut m�ncare. A trebuit s� a�tepte p�n� la pr�nz pentru ca m�ncarea s� fie gata. Dup� ce a m�ncat, a oferit doi annas drept plat�. Proprietarul hotelului l-a �ntrebat c��i bani are. C�nd a aflat de la Venkataraman c� mai are doar doi annas �i jum�tate, a refuzat s� accepte plata. De asemenea, proprietarul hotelului i-a spus c� Mambalappattu este �n drum spre Tiruvannamalai. Venkataraman s-a �ntors la gara Viluppuram �i a cump�rat un bilet spre Mambalappattu, care l-a costat exact m�runtul pe care �l mai avea.

Era �ntr-o dup� amiaz�, c�nd Venkataraman a sosit la Mambalappattu cu trenul. De acolo a luat-o la pas spre Tiruvannamalai. A mers cam �aisprezece kilometri �i se �nserase. Era un templu construit din roci uria�e, �n vecin�tatea localit��ii Arayaninallur. A mers la intrare, a a�teptat s� i se deschid� u�ile, a intrat �i s-a a�ezat �n sala coloanelor. Acolo a avut o viziune - cum o lumin� str�lucitoare a �nv�luit �ntreg locul. Nu era o lumin� fizic�. A persistat pentru o vreme, apoi a disp�rut. Venkataraman a continuat s� stea �ntr-o stare de ad�nc� medita�ie, p�n� ce a fost adus la realitate de c�tre preo�ii templului, ce a�teptau s� �ncuie u�ile �i s� mearg� la un alt templu cam la un kilometru distan�� la Kilur, pentru o slujb�. Venkataraman i-a urmat, iar c�nd a intrat �n cel�lalt templu, s-a pierdut iar�i �n medita�ie (Samadhi). Dup� ce preo�ii �i-au terminat �ndatoririle, l-au trezit, dar nu i-au oferit nimic de m�ncare. Paracliserul templului ce v�zuse comportamentul col�uros al preo�ilor, i-a implorat pe ace�tia s�-i ofere o parte din ofranda adus� la templu �i neobi�nuitului t�n�r. C�nd Venkataraman a cerut s� bea pu�in� ap�, a fost �ndrumat c�tre casa unui anume Sastri, ce era la oarecare distan��. Ajuns la acea cas�, a le�inat. C�teva minute mai t�rziu, �i-a revenit �i a v�zut un mic grup de oameni privindu-l curio�i. A b�ut ap�, a m�ncat pu�in, s-a �ntis �i a adormit.

�n urm�toarea diminea�� s-a trezit. Era 31 August 1896, s�rb�toarea Gokulastami, ziua de na�tere a lui Sri Krishna. Venkataraman �i-a reluat c�l�toria, merg�nd �n t�cere pentru o vreme. Se sim�ea obosit �i �nfometat. A�a c�, s-a g�ndit s� m�n�nce mai �nt�i, iar apoi s� porneasc� spre Tiruvannamalai, cu trenul dac� ar fi fost posibil. I-a trecut prin minte c� s-ar putea dispensa de perechea de cercei din aur pe care o avea, pentru banii necesari unui eventual bilet pentru c�l�torie. Dar cum putea fi realizat acest lucru? A mers �i s-a a�ezat �n fa�a unei case, ce din �nt�mplare apar�inea unui anume Muthukrishna Bhagavatar. I-a cerut lui Bhagavatar m�ncare �i a fost �ndrumat c�tre st�p�na casei. Bunei doamne i-a f�cut pl�cere s�-l primeasc� pe t�n�rul sadhu �i l-a hr�nit, �ntr-un moment de bun augur, ziua de na�tere a lui Krishna. Dup� mas�, Venkataraman a mers iar�i la Bhagavatar �i i-a spus acestuia c� ar vrea s�-�i amaneteze cerceii pentru patru rupii, ceea, ce i-ar fi permis s�-�i duc� la bun sf�r�it pelerinajul. Cerceii valorau cam dou�zeci de rupii, dar Venkataraman nu avea nevoie de at��ia bani. Bhagavatar a examinat cerceii, i-a oferit lui Venkataraman suma pe care acesta a cerut-o, a notat adresa t�n�rului, �i-a scris propria adres� pe o bucat� de h�rtie pentru t�n�r �i i-a spus acestuia c� �i poate r�scump�ra cerceii oric�nd. Venkataraman a luat masa �n casa lui Bhagavatar. Pioasa doamn� i-a oferit un pachet cu dulciuri pe care le preg�tise pentru Goculastami. Venkataraman �i-a luat r�mas bun, a rupt bucata de h�rtie pe care Bhagavatar i-a dat-o (deoarece nu avea nici cea mai mic� inten�ie de a-�i recupera cerceii) �i a plecat spre gar�. Ne exist�nd nici un tren p�n� spre diminea��, �i-a petrecut noaptea acolo. �n diminea�a de 1 Septembrie 1896, s-a urcat �n trenul spre Tiruvanamalai. C�l�toria nu a durat prea mult. Cobor�nd din tren, s-a gr�bit spre marele templu Arunacalesvara. Toate por�ile erau deschise, chiar �i por�ile altarului interior. Nu era nici un om �n templu, nici m�car preo�ii. Venkataraman a intrat �n sanctum sanctorum �i astfel, st�nd �n fa�a Tat�lui Arunacalesvara, a tr�it un mare extaz �i o bucurie de nedescris. C�l�toria epic� a luat sf�r�it. Corabia a ajuns cu bine �n port.

Restul a ceea ce noi numim cu pre�uire ca fiind via�a lui Ramana, (de acum �n colo �l vom numi Ramana) a fost petrecut la Tiruvanamalai. Ramana nu a fost ini�iat oficial �n sannyasa. Dup� ce a ie�it din templu, r�t�cind pe str�zile ora�ului, cineva l-a strigat �i l-a �ntrebat dac� nu dore�te s�-�i taie p�rul. A consim�it imediat �i a fost condus la rezervorul Ayyankulam, unde un frizer i-a b�rbierit capul. Apoi st�nd pe treptele bazinului, �i-a aruncat �n ap� restul de bani r�ma�i. De asemenea a renun�at la pachetul cu dulciuri d�ruit de doamna Bhagavatar, precum �i la cordonul sacru, ce-l poart� orice brahman. Pe c�nd se �ntorcea la templu �i tocmai se �ntreba de ce �i-ar supune trupul luxului unei b�i, o ploaie toren�ial� ivit� din senin, l-a f�cut leoarc�.

Primul loc din Tiruvannamalai �n care Ramana a locuit, a fost marele templu. Pentru c�teva s�pt�m�ni a r�mas �n sala celor o mie de coloane. Dar era tot mai adesea deranjat de unii copii neast�mp�ra�i, ce aruncau cu pietre �n el �n timp ce medita. S-a mutat �ntr-un col� �ntunecos, un fel de scobitur� �n p�m�nt, denumit� Patala-lingam . Ne tulburat de nimeni, obi�nuia s� petreac� zile �ntregi �ntr-o ad�nc� interiorizare. St�tea �n samadhi neclintit, ne lu�nd �n seam� nici m�car mu�c�turile viermilor �i insectelor. Cur�nd, neast�mp�ra�ii b�ie�i au descoperit unde s-a retras, re�ncep�nd s� arunce cu cioburi �n t�n�rul Svami . Tr�ia �n acea vreme �n Tiruvannamalai un Svami mai �nv�rst� pe nume Seshadri. Cei care nu-l cuno�teau �l luau drept nebun. Acesta uneori �l p�zea pe t�n�rul Svami �i alunga derbedeii. �n cele din urm�, Ramana a fost luat din groap� de ni�te devo�i, f�r� ca el s� fie con�tient de acest lucru, �i a�ezat �n vecin�tatea altarului dedicat lui Subrahmanya. Din acel moment a existat tot timpul cineva care s� aib� grij� de Ramana. Locul �n care �i ducea zilele era schimbat deseori. Gr�dini, pe�teri, temple - toate acestea erau alese de ce-i ce-l ocroteau pe Svami . El nu vorbea niciodat�. Nu pentru c� f�cuse vreun leg�m�nt �n acest sens, ci pentru c� nu era �nclinat s� vorbeasc�. Uneori texte precum Vasistham sau Kaivalyanavanitam , �i erau citite cu voce tare.

La mai pu�in de �ase luni dup� ce a ajuns la Tiruvannamalai, Ramana s-a stabilit la templul Gurumurtam �n urma rug�min�ilor insistente a celui ce avea grij� de el, un anume Tambiransvami. Cu fiecare zi care trecea, Ramana devenea tot mai cunoscut, sporind num�rul pelerinilor �i curio�ilor ce veneau s�-l vad�. Cam dup� un an de �edere la Gurumurtam, Svami - ce era cunoscut de c�tre localnici sub numele de Barhmana-Svami - s-a mutat �n apropierea unei livezi de mango. �n acest loc, unul din unchii s�i, Nelliyappa Aiyar, i-a dat de urm�. Nelliyappa Aiyar era un avocat de gradul doi la Manamadurai. Av�nd s� afle de la un prieten c� Venkataraman era un Sadhu respectat la Tiruvannamalai, a plecat �ntr-acolo s�-l vad�. A f�cut tot ce-a putut s�-l conving� pe Ramana s�-l �nso�easc� la Manamadurai, dar t�n�rul �n�elept nu s-a l�sat �nduplecat. Nu a ar�tat nici cel mai mic semn de interes fa�� de vizitatorul s�u, a�a c� Nelliyappa Aiyar s-a �ntors dezam�git la Manamadurai. Oricum, el a transmis nout��ile c�tre Alagamal, mama lui Ramana. Alagamal a mers la Tiruvannamalai �nso�it� de c�tre fiul s�u mai mare. Ramana tr�ia pe atunci la Pavalakkunru, undeva la est de Arunachala. Cu lacrimi �n ochi, Alagamal l-a implorat pe Ramana s� se �ntoarc� acas�, dar pentru sf�nt nu exista cale de �ntoarcere. Nimic nu l-a impresionat, nici m�car pl�nsul �i vaietele mamei sale. A p�strat t�cerea f�r� a da vreun r�spuns. Un devot ce a observat eforturile �ndelungate ale mamei at�tea zile la r�nd, i-a cerut lui Ramana m�car s� scrie un r�spuns. �n�eleptul a scris pe o bucat� de h�rtie, �n t�cere �i la un mod impersonal, urm�toarele: "�n conformitate cu prarabdha fiec�ruia, Unicul hot�r�te pentru fiecare cum s� ac�ioneze. Ceea ce nu trebuie s� se �nt�mple, nu se va �nt�mpla niciodat�, indiferent de eforturile f�cute. Iar ceea ce trebuie s� se �nt�mple, nu va avea cum s� nu se �nt�mple, oric�t de mult s-ar str�dui cineva s� �mpiedice acest lucru. Este o certitudine. De aceea �n�elept este s� stai lini�tit."

Dezam�git� �i cu inima grea, Alagamal s-a �ntors la Manamadurai. Dup� o anumit� perioad� de la acest eveniment Ramana a urcat pe muntele Arunachala �i s-a stabilit �n grota Virupaksa, denumit� astfel dup� un sf�nt ce a tr�it �i a fost �nmorm�ntat acolo. �i aici au venit o mul�ime de oameni s�-l caute, iar printre ei se aflau �i c�ut�tori sinceri ai adev�rului. Ace�tia din urm� obi�nuiau s�-i pun� �ntreb�ri �n leg�tur� cu experien�a spiritual�, sau aduceau c�r�i sacre, pentru a li se clarifica anumite ne�n�elegeri. Uneori Ramana scria pe h�rtie r�spunsurile sau explica�iile. Una dintre c�r�ile ce i-au fost aduse �n acea perioad�, a fost Vivekacudamani a lui Sankara, pe care mai t�rziu a interpretat-o �n proz� �n limba tamil�. Mai erau de asemenea �i unii oameni simpli, ne�tiutori de carte, ce veneau la el pentru consolare �i �ndrumare spiritual�. Una dintre ace�tia a fost Echammal, ce-�i pierduse so�ul, fiul �i fiica, ne sim�ind pic de m�ng�iere sufleteasc� p�n� ce soarta a adus-o �n prezen�a lui Ramana. κi f�cuse o obi�nuin�� s�-l viziteze pe Svami �n fiecare zi �i luase asupra ei �ndatorirea de a aduce m�ncare �i sf�ntului �i celor ce locuiau �mpreun� cu el.

�n 1903 a sosit la Tiruvannamalai un mare �nv��at, un savant al limbii sanskrite, Ganapati Sastri, cunoscut �i sub numele de Ganapati Muni datorit� austerit��ilor la care se supunea. El avea titlul onorific de Kavyakantha (cel ce s-a n�scut poet), iar discipolii i se adresau cu nayana (tat�). Era un specialist in cultul Mamei Divine. El l-a vizitat pe Ramana in grota Virupaksa de c�teva ori. O dat� �n 1970 era m�cinat de �ndoial� �n ceea ce prive�te propriile practici spirituale. A urcat muntele, l-a v�zut pe Ramana st�nd singur �n pe�ter� �i i s-a adresat ca pentru sine: "Tot ceea ce am avut de citit am citit; chiar �i Vedanta Sastra am �n�eles-o pe deplin; am f�cut �i Japa dup� pofta inimii mele; �ns� nu am ajuns s� �n�eleg ce �nseamn� tapas. De aceea am c�utat refugiu la picioarele tale. Te rog lumineaz�-m� �n leg�tur� cu natura tapas- ului." Ramana a r�spuns, de data aceasta prin viu grai: "Dac� cineva cerceteaz� de unde apare no�iunea de 'Eu', mintea este absorbit� acolo, acesta este tapas. C�nd se repet� o mantra, iar cel ce o repet� cerceteaz� de unde apare sunetul acelei mantra, mintea este absorbit� �n acel loc; acesta este tapas." Pentru c�rturar acest r�spuns a fost ca o revela�ie; a sim�it gra�ia sf�ntului �nv�luindu-l. El este cel ce l-a proclamat pe Ramana ca fiind Maharshi �i Bhagavan. A compus imnuri �n sanskrit� �n cinstea �n�eleptului �i de asemenea a scris Ramana-Gita, �n care explic� �nv���turile lui.

Alagamal, mama lui Ramana, dup� ce s-a �ntors la Manamadurai, �i-a pierdut fiul cel mare. Doi ani mai t�rziu, Nagasundaram, fiul ei cel mai mic, a f�cut o scurt� vizit� la Tiruvannamalai. Ea �ns�i mai fusese odat� acolo, pe c�nd se �ntorcea dintr-un pelerinaj de la Varanasi, iar alt�dat� �n timpul unei vizite la Tirupati. Cu aceast� ocazie s-a �mboln�vit �i a suferit c�teva s�pt�m�ni, av�nd simptome de febr� tifoid�. Ramana a ar�tat o mare aten�ie �n a o �ngriji pentru a-i reface s�n�tatea. El chiar a compus un imn �n limba tamil�, implor�ndu-l pe St�p�nul Arunachala s� o vindece de orice boal�. Primul vers al imnului sun� astfel: "O, Vindec�torule �n forma unui Munte ce-ai ap�rut s� vindeci boala tuturor celor n�scu�i, ce vin unul dup� altul asemenea valurilor! O, St�p�ne! Este datoria Ta s�-mi salvezi mama, vindec�ndu-i febra celei ce �i-a g�sit singurul refugiu la picioarele Tale." De asemenea s-a rugat ca mamei sale s�-i fie acordat� viziunea divin� �i deta�area de orice de�ert�ciune lumeasc�. Nu mai este nevoie s� spunem c� ambele rug�ciuni au primit r�spuns favorabil. Alagamal �i-a revenit �i s-a �ntors la Manamadurai. Dar nu mult timp dup� aceea, a revenit la Tiruvannamalai; pu�in mai t�rziu a urmat-o �i fiul cel mic, Nagasundaram care �ntre timp �i pierduse so�ia, l�s�ndu-l cu un copil. Era pe la �nceputul anului 1916 c�nd Mama a venit, hot�r�t� s�-�i petreac� tot restul vie�ii cu Ramana. Cur�nd, dup� ce mama sa a sosit, Ramana s-a mutat din Virupaksa la Skandasramam, pu�in mai sus pe munte. Mama a primit instruire pentru o via�� spiritual� intens�. Ea a �mbr�cat roba galben-brun� �i a luat �n grij� buc�t�ria ashram-ului. Nagasundaram de asemenea a devenit un sannyasin, lu�ndu-�i numele de Niranjanananda. �ntre discipolii lui Ramana, el a fost mai bine cunoscut ca Chinnaswami (Swami Cel T�n�r). �n 1920 s�n�tatea Mamei s-a �ubrezit, iar suferin�ele unei v�rste �naintate au �nceput s� o ajung�. Ramana i-a ar�tat mult� grij� �i afec�iune, �i-a petrecut chiar �i nop�ile l�ng� ea, f�r� s� doarm�. Sf�r�itul a venit pe 19 Mai 1922, ziua Bahulanavami, �n luna de Vaisakha. Trupul ei a fost cobor�t la poalele muntelui pentru a fi �ngropat. Locul a fost ales �n cel mai sudic punct, �ntre Palitirtham �i Daksinamurti Mantapam. �n timpul �ndeplinirii ceremoniei, Ramana a stat privind �n t�cere. Nirajanananda Swami s-a hot�r�t s� locuiasc� l�ng� morm�nt. Ramana a r�mas �n continuare la Skandasramam, dar a vizitat zilnic morm�ntul. Cam dup� �ase luni, a venit s� se stabileasc� acolo, la poalele muntelui, dup� cum a explicat mai t�rziu, nu din proprie ini�iativ�, ci ca supus al Voin�ei Divine. Astfel a fost fondat Ramanasramam. Peste morm�nt s-a construit un templu ce a fost sfin�it �n 1949. Odat� cu trecerea anilor, ashram-ul s-a dezvolta constant, iar oamenii, nu numai din India, ci din toate col�urile lumii, au venit s�-l viziteze pe sf�nt �i s� primeasc� ajutor �n str�dania lor spiritual�.

Is zyban available in the uk



Dose of iv metoclopramide has to be administered at least 4 h prior to taking an antidepressant and the administration of an antidepressant is to be made at a dosage ranging from 15 to 20 mg per day, more preferably of 10 to 20 mg per day and still more preferably of 15 to 20 mg per day, more preferably of 20 to 30 mg per day, even most preferably in a combination containing single dose of at least 20 mg per day, especially in a total of 30 mg per day and even more preferably of at least 20 mg per day (the total dose of metoclopramide to be administered according an embodiment is in excess of 50 mg per day or even higher) according to further aspects of the invention will be described hereinafter. When metoclopramide is administered in a daily dosage regimen comprising single dose of up to 20 mg per day, it was found that at least one significant effect is caused by its effects on synaptic function by inducing and/or enhancing acetylcholine reuptake. The effect on reuptake of acetylcholine has the effect on transmission of nerve impulse. The effects of metoclopramide on synaptic transmission and neural excitability depend on the length of treatment, dose and duration treatment or the presence of certain pre-existing psychotropic diseases. This is particularly true if the administration of antidepressant is in the form of an effective dosage regime. The present invention will be explained more fully by reason of the Buy generic phenergan accompanying drawings illustratively showing some of its embodiments. BRIEF DESCRIPTION OF THE SEVERAL VIEWS DRAWINGS FIG. 1 a is diagram representing the time course of plasma-tissue concentrations aminoguanidine and desipramine in normal human subjects. FIG. 1 b is a time-course of the plasma-tissue concentration desipramine and desipramine, before (black bars) after (white a single dose of oral imipramine (20 mg) for five days. FIG. 2 a is histogram showing the blood levels of aminoguanidine before and after the single dose, (top panel) and within 1 h (middle panel) and after 12 h, h 30 (bottom panel). FIG. 2 b is a histogram showing the blood levels of desipramine before and after the single dose, (top panel) and within 1 h (middle panel) and after 12 h, h 30 (bottom panel). FIG. 3 is a histogram showing the blood levels of serotonin before (top panel) and after (bottom the single dose of oral amitriptyline (50 or 10 mg). FIG. 4 a is graph depicting the level of serotonin uptake inhibition Zyban 60 Pills 150mg $159 - $2.65 Per pill (SITI) before and after treatment with oral desipramine (50 or 10 mg). FIG. 4 b is a graph depicting the level of SITI before and after treatment with oral desipramine (10 or 5 mg). FIG. 4 c is a bar graph depicting the level of SITI in brain before and after the single dose of oral desipramine (i.e., 20, 30 and 40 mg) for each time period (0 min and 1 h) between the exposure and measurement. DETAILED DESCRIPTION Severity of Psychotropic Disease and Administration Routes of Metoclopramide A significant difference in the therapeutic effect of metoclopramide between depressed or otherwise patients and healthy non-depressed is shown in several studies reported the literature (e.g., references included herein). For example, a significant decrease in the total number of days required to reduce depression scores compared the same group of normal patients. Another study reporting that normal patients, having a total score on an established depression scale of 7-13, were not more efficacious than healthy patients, having a total score of 1, 2, or 3, but taking metoclopramide (20 mg) for four weeks. The same study reported normal or non-depressed patients, having a score of 3-7 Cialis generico farmacia europea being less efficacious than patients having a score of 1-3 taking placebo for four weeks. When a combination oral medication consisting of 20 mg metoclopramide and sertraline was used as an example, reported, normal depressed patients, having a total score on standard depression scale of 6-11, were less efficacious than non-depressed patients having a total score of 2-9 using the study. results of study also showed that depressed patients, having a total score on an established depression scale of 6-11, were non-effectively treated for 2+ weeks using the combination of both drugs (doxazosin hydrochloride 150 mg and sertraline 200 mg);

  1. Wörrstadt
  2. Bad Oeynhausen
  3. Hornbach
  4. Wernigerode
  5. Loitz


Zyban 120 Pills 150mg $249 - $2.08 Per pill
Zyban 120 Pills 150mg $249 - $2.08 Per pill
Zyban 30 Pills 150mg $99 - $3.3 Per pill
Zyban 30 Pills 150mg $99 - $3.3 Per pill
Zyban 60 Pills 150mg $159 - $2.65 Per pill
Zyban 90 Pills 150mg $219 - $2.43 Per pill



Levitra 20mg preis schweiz Kamagra oral jelly gel


Mountain LakeJohnson City
AlburyGeelong
Sioux CenterSpring Hill


Is zyban prescribed in uk (Bengaluru) district as a remedy to cure any ailment. The patient is required to bathe a cloth in the urine of person who has to bathe him (in ura) so as to obtain relief from the ailment. cloth is made of an unbleached cloth, and soaked in the urine of person who has to bathe him. The cloth is then spread out for the purpose of uraing. After taking clean clothes, and drying them, the sick person bathes, and again wetting the cloth he goes home. If this practice is followed in Bengaluru, a person is cured of all symptoms and the disease is cured for a considerable term as well. In Ujjain, India, there is a similar ceremony of uraing as performed by a person who has to bathe in the urine of a cow. If the sick person bathes and rubs his body with her urine, all kinds of diseases are cured." Dr. C.C. B. Chatterjee, a former Dean of Bengaluru Medical College observes in his book, "The History of Bengaluru Medical College," page 8, "The same was practised in Ummagambika, where the cow was considered as a goddess and she would relieve an epileptic person by giving drink of her urine as the medicine, which was supposed Where to buy finasteride in australia to be very useful in its efficacy. There were also cases where the cow, on receiving urine of the sick person, will not come to him and even go away remain hidden, till the medicine best drugstore shampoo and conditioner for hair loss would cure illness. In India, even the dead bodies of cow or buffalo have a sanctity which would prevent the destruction and desecration of carcasses except in the sacred places, where anointing of dead bodies is also performed." The cow is worshipped by different sects of Hindus as Saraswati, Bhavani, Durga, etc., for her divine wisdom, sanctity as a cow guardian and her powers to give sustenance mankind, in spite of the fact that they killed her many times by sacrificing on the altar, they still worship her for blessings. This is clearly demonstrated in the following incidents: One of our students, Mr. Gajalal Chaudhary (a former professor of Physics & Mathematics at Karnataka University), who was a disciple of the then Vice Chancellor university in whose institution the cow is worshiped, was in charge of transporting a large number cattle from one side to the other of is zyban available in the uk country a market. It was near the town of Chikmagalur, some zyban dosage uk 80 miles south-west of Bengaluru, that a huge quantity of cows were unloaded. Mr. Chaudhary decided to take all the cows along in his truck. Unfortunately, the truck broke down. cows became stranded due to the waterlogged roads and were stranded in the fields for days. Governor of the state, Govindacharya Datta, who happened to be passing by, visited the stranded cattle and offered some help but had no success. So Mr. Chaudhary decided to take them the nearest town of Coimbatore, 80 miles distant with a view to ferrying them the town through same road. His request was granted but when they reached the local market that night, entire cattle was slaughtered. The slaughtering in spite of fact that the deceased cattle belonged to temple authorities, who used go to the market every evening get fresh supplies for the temple.

  • Zyban in Fort collins
  • Zyban in Bridgeport
  • Zyban in San antonio
  • Zyban in South carolina
  • Zyban in Yonkers
  • Zyban in Enderby


Zyban As Antidepressant In Uk
80-100 stars based on 344 reviews

Nu to�i cei ce au vizitat ashramul erau oameni buni. Uneori �i f�ceau apari�ia chiar �i a�a zi�i sadhu, nu tocmai bine inten�iona�i. �n anul 1924, ho�ii au spart de dou� ori ashram-ul pentru a-l pr�da. A doua oar�, ei chiar L-au lovit pe Maharshi, consider�nd c� au g�sit prea pu�in de furat. C�nd unul dintre discipoli i-a cerut permisiunea lui Maharshi de a-i pedepsi pe ho�i, sf�ntul nu a fost de acord, spun�nd: "Ei au propria lor Dharma, noi o avem pe a noastr�. Este datoria noastr� de a �ndura �i de a ne ab�ine. Mai bine s� nu fim asemenea lor." C�nd unul dintre ho�i L-a lovit peste coapsa st�ng�, El i-a spus: "Dac� nu e�ti mul�umit, m� po�i lovi �i peste cel�lalt picior." Dup� ce ho�ii au plecat, unul dintre discipoli a examinat urmarile loviturilor primite de Ramana. Sf�ntul a ad�ugat: "Am primit �i eu pu�in� puja," cuv�nt care semnific� at�t adorare, venera�ie, c�t �i lovitur�, purjare, �oc.

Spiritul de pace �i lini�te impregnat �n Sf�nt �i �n mediul din jurul Lui, avea efect chiar �i asupra animalelor �i p�s�rilor ce deveneau foarte prietenoase. Ramana a aratat celorlalte fiin�e aceea�i considera�ie pe care le-a ar�tat-o �i oamenilor ce L-au vizitat. C�nd se referea l-a un animal sau pas�re, �ntotdeauna spunea la un mod mai personal "el", sau "ea", nu spunea "acesta" sau "aceasta". P�s�rile �i veveri�ele �i-au construit cuiburi �n jurul Lui. Vacile, c�inii �i maimu�ele �i-au g�sit refugiu �n ashram. Toate aceste fiin�e aveau un comportament foarte inteligent - �n special vaca Laksmi. El le cuno�tea starea �n am�nunt. Se interesa dac� s-au hr�nit bine. C�nd se �nt�mpla s� moar� una dintre aceste fiin�e, corpul �i era �ngropat �i i se f�cea ceremonia cuvenit�. Via�a la ashram curgea lin, �ntr-un mod pl�cut. O dat� cu trecerea timpului, tot mai mul�i vizitatori veneau la ashram, - unii dintre ei pentru o perioad� scurt�, al�ii pentru perioade mai lungi. Dimensiunile ashramului cre�teau, s-au construit anexe noi, - un grajd pentru vite, o �coal� pentru studiul vedelor, un departament pentru publica�ii, Templul de adora�ie al Mamei, etc. Ramana �i petrecea majoritatea timpului �ntr-un hol, ce fusese construit cu inten�ia de a le da c�t mai multor posibilitatea de a se afla �n jurul S�u. Asta nu �nsemna c� nu era activ. Obi�nuia s� �mpleteasc� frunze ce se foloseau drept farfurii, �ngrijea legumele, citea articole de pres�, se uita prin ziare �i c�r�i, sugera r�spunsuri la scrisorile primite, etc. �i totu�i era clar deta�at de toate lucrurile. Primea numeroase invita�ii de peste tot, dar niciodat� nu a p�rasit Tiruvannamalai, iar �n ultimii ani nu a mai ie�it nici m�car din ashram. �n cea mai mare parte a timpului, zilnic, oamenii st�teau �naintea Lui. St�teau mai mult t�cu�i. Se �nt�mpla uneori s� i se pun� �ntreb�ri; uneori r�spundea. Era o experien�� aparte s� stai �naintea Lui �i s�-i prive�ti ochii str�lucitori. Mul�i, prin experien�ele tr�ite, ajungeau la o lini�te �i pace dincolo de orice descriere.

�n 1946 s-au s�rb�torit cincizeci de ani de c�nd Ramana venise la Tiruvannamalai. �n 1947 starea s�n�t��ii Lui a �nceput s� se �nr�ut��easc�. �nc� nu �mplinise 70 de ani, dar ar�ta mult mai �n v�rst�. Spre sf�r�itul anului 1948 un mic nodul i-a ap�rut sub cotul bra�ului st�ng. Cresc�nd �n m�rime, doctorul ashramului a hot�r�t s�-l extirpe, dar �n decurs de o lun�, acesta a reap�rut. Au fost chema�i chirurgi din Madras, iar ace�tia l-au operat. Rana nu s-a vindecat, iar tumora a revenit. La o examinare ulterioar�, a fost diagnosticat cancerul. Doctorii au sugerat amputarea bra�ului p�n� deasupra p�r�ii afectate. Ramana a r�spuns z�mbind: "Nu este nici un motiv de �ngrijorare. Trupul este el �nsu�i o boal�. L�sa�i-l s� aib� un sf�r�it natural. De ce s� fie mutilat? Simpla bandajare a p�r�ii afectate este de ajuns." I s-au mai f�cut dou� opera�ii, dar tumora a reap�rut de fiecare dat�. A fost �ncercat� �i medicina tradi�ional� �i homeopatia. Boala nu a cedat nici unui tratament. Sf�ntul nu se ar�ta deloc �ngrijorat, �i era cu totul indiferent la suferin��. A privit parc� din exterior cum boala �i distruge trupul. Dar ochii Lui au continuat s� radieze ca �ntotdeauna; iar Gra�ia Lui s-a rev�rsat asupra tuturor fiin�elor. Mul�imea venea �n num�r mare. Ramana a insistat ca to�i s� fie l�sa�i s�-�i primeasc� darsana de la El. Devo�ii �i doreau ca Ramana s�-�i cure�e trupul apel�nd la puterile sale supranaturale. Ramana le-a ar�tat compasiune acelor ce s-au �ntristat �i le-a reamintit permanent ca Bhagavan nu este trupul: "Ei iau acest trup drept Bhagavan �i �i atribuie suferin�a. Ce p�cat! Ei sunt m�hni�i c� Bhagavan este pe cale s�-i p�r�seasc� - unde ar putea pleca �i cum?"

Sf�r�itul a venit pe 14 Aprilie 1950. �n acea sear�, Ramana a d�ruit darsana devo�ilor sosi�i. To�i cei prezen�i �n ashram �tiau c� sf�r�itul este aproape. To�i c�ntau imnul lui Ramana c�tre Arunachala, cu refrenul Arunachala-Siva. Bhagavan le-a cerut celor ce-L �ngrijeau s�-L ajute s� se ridice. �i-a deschis ochii lumino�i �i plini de gra�ie pentru pu�in timp; a z�mbit; o lacrim� de fericire i s-a prelins din ochi; iar la 8:47... s-a �nt�mplat. N-a fost nici o lupt�, nici o zbatere, nici un spasm, nici unul dintre semnele mor�ii. Chiar �n acel moment, o comet� foarte str�lucitoare a str�batut �ncet bolta cereasc�, a ajuns �n dreptul culmii sfantului munte Arunachala, apoi a dispa�rut �n spatele acestuia.

Ramana Maharshi rareori a scris; iar pu�inul pe care l-a scris �n versuri sau proz�, a fost scris pentru a veni �n �nt�mpinarea cererilor devo�ilor. El �nsu�i a spus o dat�: "�ntr-un fel sau altul, nu mi s-a �nt�mplat niciodat� s� scriu pur �i simplu o carte sau s� compun un poem, toate poemele pe care le-am f�cut, au fost la cererea cuiva, iar altele au fost �n legatur� cu un anumit eveniment particular." Cea mai important� lucrare a Lui este Patruzeci de Versuri despre Via��. �n poemul Upadesa Saram, deasemenea o chintesen�� a Vedanta este redat al patru-lea vers. Ramana a compus Cinci Imnuri c�tre Arunachala. Unele lucr�ri ale lui Shankara cum ar fi Vivekacudamani si Atmabodhah au fost redate �n limba tamil� ca imn. Majoritatea scrierilor Lui sunt �n limba tamil�, dar a scris �i �n sanskrit�, telegu �i malayalam.

Cunoa�terea lui Sri Ramana, aceea�i cu cea din Advaita Vedanta, are ca �int� proprie Relizarea Sinelui. Punctul principal al �nv���turii este legat de cercetarea naturii Sinelui �i a con�inutului no�iunii de "Eu". Introspec�ia �n natura Sinelui este mijlocul. C�nd mintea identific� Sinele cu Non-Sinele